Iranian Agriculture News Agency

توزیع دو میلیون اصله نهال در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: پیش بینی شده در هفته منابع طبیعی حدود 2 میلیون اصله نهال مثمر و غیرمثمر با همکاری جهادکشاورزی استان توزیع و غرس شود..

توزیع دو میلیون اصله نهال در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، در سیزدهمین روز از اسفندماه 98 و در آستانه هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، نشست خبری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری با اصحاب رسانه در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در این نشست با تأکید بر نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ خفاظت و حراست از منابع طبیعی، گفت: منابع طبیعی بستر توسعه پایدار در جامعه بوده و بهره گیری از این ظرفیت نیازمند  نهادینه کردن باورو فرهنگ حفظ و صیانت از منابع طبیعی است.

وی با  اشاره به شیوع بیماری کرونا و تأثیر آن در برگزاری جشن‌ها و گردهمایی ها در این استان گفت: هم اکنون فرصت مناسبی فراهم شده تا در هفته منابع طبیعی بجای برگزاری جلسات و نشست ها، با حضور در عرصه و افزایش اقدامات عملی و با مشارکت مردم و سایر دستگاه های عضو نهضت سبز به غرس نهال در سطح وسیع انجام شود.

محمدی مقدم اضافه کرد: امسال برنامه های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری از 15 تا 21 اسفندماه همزمان با سراسر کشور با شعار «نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز» و با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و تبدیل آن به معارف عمومی، نهالکاری، افزایش سرانه فضای سبز، آگاهی بخشی عمومی و... در این استان اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به تغییر اقلیم و گرم شدن هوا و در راستای ذخیره و افزایش بهره مندی از نزولات آسمانی، نهالکاری همگانی از 14 آذرماه در استان آغاز شد و تاکنون بیش از 125 هزار اصله نهال شامل گونه های جنگلی با نیاز آبی کم و سازگار با منطقه با همکاری جوامع محلی در سطح استان غرس شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پیش بینی شده در هفته منابع طبیعی حدود 2 میلیون اصله نهال مثمر و غیرمثمر با همکاری جهادکشاورزی استان توزیع و غرس انجام شود.

محمدی مقدم تصریح کرد: امسال با همکاری و مشارکت مردم، در مجموع یک هزار و 734 هکتار جنگلکاری شامل 400 هکتار نهالکاری و بیش از یک هزارو 300 هکتار بذرکاری در اراضی استان چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید