Iranian Agriculture News Agency

مدیرصنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

سرمایه‌گذاری 11 هزار میلیارد ریال در بخش صنایع تبدیلی چهارمحال و بختیاری

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با تدبیر دولت در ۵ سال گذشته، افزون بر ۱۱ هزار میلیارد ریال در بخش صنایع تبدیلی این استان سرمایه‌گذاری شده است.

سرمایه‌گذاری 11 هزار میلیارد ریال در بخش صنایع تبدیلی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی  سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با تدبیر دولت در ۵ سال گذشته، افزون بر ۱۱ هزار میلیارد ریال در بخش صنایع تبدیلی این استان سرمایه‌گذاری شده است.

طهمورث فتاحی اظهار کرد: طول دولت یازدهم و دوازدهم،تاکنون برای بیش از ۳۵ طرح صنایع تبدیلی و فرآوری  با استفاده از تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به وسیله بانک‌های عامل و مشارکت بخش خصوصی، تامین اعتبار شده است.
وی گفت: احداث و تکمیل طرح تولید خوراک شیلات و آبزیان با ۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی شهرکرد و توسعه و فعال‌سازی کارخانه تولید شیرخشک شهرکرد با اعتباری افزون بر ۳ هزار میلیارد ریال از عمده طرح‌های صنایع تبدیلی استان است.

مدیر صنایع تبدیلی  و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، طرح تولید گلاب و عرقیات با ظرفیت ۹۰۰ تن در سال در شهرستانهای سامان و شهرکرد و طرح تولید مربا و ترشی‌جات با ظرفیت یکهزار و ۲۰۰ تن در سال در سامان و بروجن را از جمله طرح‌های بخش صنایع تبدیلی عنوان کرد.

وی، اجرای طرح بسته‌بندی محصول قارچ شهرستان شهرکرد با ظرفیت ۶۰ تن در سال، طرح سردخانه دو مداره بروجن با ظرفیت ۵ هزار تن در سال، طرح بسته‌بندی عسل کوهرنگ با ظرفیت ۸۰۰ تن در سال و طرح بسته‌بندی انواع سبزی و صیفی خشک با ظرفیت ۳۰۰ تن در سال و طرح تولید و فرآوری ماهی در شهرستان شهرکرد و لردگان را از دیگر طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان ذکر کرد.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی  سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این استان با تولید سالانه ۲۴ هزار تن بادام، یکهزار و ۱۰۰ تن انار، ۲۴ هزار تن ماهی سردابی و بیش از ۶ هزار تن قارچ دکمه‌ای از داشتن واحدهای فرآوری مناسب محروم است. 
وی، میزان محصول بادام رقم 'مامایی' صادراتی را ۱۵ هزار تن عنوان و تصریح کرد: در صورت تبدیل محصول بادام به مغز، فرآوری و بسته‌بندی استاندارد جهانی، میزان درآمد کشاورزان چند برابر خواهد شد که اکنون این طرح در دستورکار مسوولان استان قرار دارد. 
فتاحی، در ادامه بخش کشاورزی را مهمترین پتانسیل اقتصادی این استان دانست و تاکید کرد:تنوع فعالیت‌های تولیدی و اشتغالزا در بخش‌های زراعت، شیلات، باغات، دامپروری و دیگر زیر بخش‌ها و نیز بالابودن جمعیت بهره‌برداران و فعالان این بخش با جمعیت افزون بر ۶۶ هزار نفر، بیانگر اهمیت اقتصادی این بخش است. 
به گزارش ایانا،چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی ، دامی و شیلات به عنوان یکی از قطب کشاورزی کشور شناخته می‌شود. 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید