Iranian Agriculture News Agency

کمیته استانی هماهنگی اجرای ماده شش دستورالعمل پیشگیری و کنترل بیماری‌های ویروسی ماهیان قزل‌آلا برگزار شد

کمیته به ریاست معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان و با حضور مسئول اداره بهداشت و مدیریت…

کمیته استانی هماهنگی اجرای ماده شش دستورالعمل پیشگیری و کنترل بیماری‌های ویروسی ماهیان قزل‌آلا برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،دکتر حسین صالحی، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان، با اشاره به اینکه عامل بخش عمده‌ای از تلفات ایجاد شده در مزارع پرورش ماهی استان، بیماری‌های ویروسی می­باشد، مواردی را در خصوص دستورالعمل پیشگیری و کنترل بیماری‌های ویروسی آبزیان بیان کرد و افزود: هدف از تشکیل این جلسه، ایجاد هماهنگی بین بخشی برای اجرای ماده شش دستورالعمل مذکور است.

در ادامه جلسه دکتر مریم همت‌زاده، رییس شورای نظام دامپزشکی استان، پیشنهاد الزامی شدن صدور پروانه بهداشتی مسئول فنی- بهداشتی مزارع مطرح کرد و گفت: تمدید و یا صدور پروانۀ بهداشتی بهره‌برداری واحدها نیز باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی بر اهتمام نظام دامپزشکی استان بر اجرایی شدن این دستورالعمل تأکید و اضافه کرد: مزارع تکثیر و پرورش آبزیان قبل از تمدید و یا دریافت پروانۀ بهداشتی خود الزاماً نواقص موجود را رفع کنند تا هنگام دریافت پروانۀ بهداشتی به مشکل بر نخورده و در ادامه فعالیت خود بتوانند از خدمات مختلف در این حوزه، بهره‌مند شوند.

سپس دکتر احمد کریمزاده، معاون صندوق بیمه بانک کشاورزی استان، تأکید کرد: استفاده از اهرم‌های قانونی برای الزام پرورش‌دهندگان به بیمه‌کردن واحدهای تکثیر و پرورش ماهی خود ضروری است.

دکتر کریمزاده گفت: مشارکت و همکاری آبزی‌پروران در عملیات‌های پیشگیری، کنترل و آیش‌گذاری مزارع را با انجام اطلاع‌رسانی و آموزش، به‌دست آورد؛ چراکه نقش و اهمیت انجام عملیات‌های بهداشتی در مزارع تکثیر و پرورش ماهی در سلامت عمومی نقشی بی‌بدیل است.

وی با اشاره به آمادگی صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای همکاری در برگزاری کلاس‌های آموزشی ادامه داد: نقش مؤثر مسئولین فنی- بهداشتی مزارع تکثیر و پرورش آبزیان در تولید محصول سالم باید مورد تأکید قرار گفته و برای اجرای شدن آن در سطح تمامی مزارع موجود اهتمام جدی صورت گیرد.

در پایان، اعضای حاضر در جلسه، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید