Iranian Agriculture News Agency

تولید آرد سبوس دار در چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه با تولید آرد کامل و پخت نان سبوس‌دار سلامت مردم از مزرعه تا سفره پیگیری می‌شود گفت: طرح پخت نان با آرد کامل به‌صورت آزمایشی در یکی از نانوایی‌های شهرکرد اجرا شده است و به تدریج در تمام خبازی‌های چهارمحال و بختیاری فراگیر می‌شود.

تولید آرد سبوس دار در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال وبختیاری، میرزائی بیان کرد: تمام سبوس گندم در آرد علاوه بر سفت و تیره‌تر شدن نان خود مشکل ساز است و مانع جذب آهن در بدن می‌شود به خاطر همین ۹۵ درصد سبوس گندم باقی می‌ماند و باقی‌مانده از دانه حذف می‌شود تا ارزش غذایی آرد کامل حفظ شود.

یزدان یگانگی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: سرانه ماهیانه مصرفی گندم نوع یک به صورت ماهیانه در چهارمحال و بختیاری هشت هزار و ۶۰۰ تن و گندم نوع ۲، ۱۷ هزار تن است که برای تولید آرد کامل کمبودی در استان وجود ندارد.

چهارمحال و بختیاری با اجرای طرح پخت نان سبوس‌دار با آرد کامل به جرگه استان‌های دوست دار سلامت جامعه از مزرعه تا سفره پیوسته است و از آنجایی که آمار بیماری‌های کم خونی بالا رفته و اختلال در جذب ریز مغذی‌ها و فیبر و انواع سرطان‌ها در مردان و زنان و کودکان شایع شده و بسیار نگران کننده است نان کامل سبوس‌دار هرچند تیره، اما مغذی و مفید برای سلامت جامعه است.

 

خبرنگار: طیبه بیگ زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید