Iranian Agriculture News Agency

پرداخت بیش از 700 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، از محل خط اعتباری مکانیزاسیون مبلغ 742 میلیارد ریال تسهیلات تاکنون در استان چهارمحال و بختیاری جذب شد.

پرداخت بیش از 700 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال و بختیاری، سیروس بیک بکان بیان کرد: این میزان تسهیلات در زیر بخش‌های زراعت، باغبانی، گلخانه، دام و طیور، آبزیان و تجهیز شرکت‌های مکانیزاسیون توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه کل مبلغ تخصیص‌یافته به استان هزار و 119 میلیارد ریال بوده که حدود 66 درصد آن با همکاری شعب بانک کشاورزی در استان جذب‌شده است، افزود: این تسهیلات در راستای خرید انواع نیرومحرکه (تراکتور باغی و کمباین)، انواع دستگاه‌های کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی، سم‌پاش‌های زراعی و باغی، تیلر، پوست‌کن‌های بادام و گردو، سایر ادوات باغبانی و تجهیزات مرغداری، دامداری و شیلات به متقاضیان در استان پرداخت گردیده است وروند پرداخت تسهیلات تا جذب کامل تسهیلات ادامه دارد.

با توجه به اینکه  توسعه کمی و کیفی کشاورزی بدون توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، امکان‌پذیر نیست، تجهیز ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی، از مهم‌ترین اهداف توسعه‌ای سازمان جهاد کشاورزی به شمار می‌آید. و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در استان ضریب مکانیزاسیون کشاورزی و تجهیز ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان هم‌زمان با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها از رشد چشمگیری برخوردار است.

همگام با افزایش جمعیت، اهمیت کشاورزی و رفع نیاز‌های انسان‌ از طریق کشاورزی روزبه‌روز افزایش می‌یابد. امروزه دیگر روش‌های دستی و سنتی جوابگوی این نیاز‌ نیست. برای موفق شدن در این راه باید از روش‌های مدرن کشاورزی استفاده کنیم؛ و باوجودآنکه کشاورزی سنتی منجر به افزایش ضایعات و هدر رفت محصول در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت می‌شود، توسعه مکانیزاسیون و ادوات کشاورزی مهم‌ترین رکن در بهر‌ه‌وری تولید به شمار می‌رود که دستیابی به این امر مهم نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است.

سرمایه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهاده‌های تولید، اهمیـت بـسزایی در افـزایش سطح تولید فعالیت‌های اقتصادی و درنتیجه افزایش بهره‌وری سایر عوامل تولید دارد. در بخش کشاورزی نیز سرمایه و سرمایه‌گذاری عنـصر کلیـدی رشـد و توسـعه محـسوب می‌شود.

 

خبرنگار: طیبه بیگ زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید