Iranian Agriculture News Agency

چهارمحال و بختیاری مشکلی در تامین کالاهای اساسی ندارد‌

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: استان چهارمحال و بختیاری مشکلی در زمینه کالاهای اساسی از جمله برنج، گندم و شکر ندارد.

چهارمحال و بختیاری مشکلی در تامین کالاهای اساسی ندارد‌

به گزارش خبرنگار ایانا در  چهارمحال وبختیاری، یزدان یگانگی بیان کرد: استان چهارمحال و بختیاری مشکلی در زمینه کالاهای اساسی از جمله برنج، گندم و شکر ندارد. در حال حاضر هزار و 975 تن برنج، هزار و 887 تن شکر سفید و 32 هزار تن گندم موجودی کالای اساسی استان است.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌های حملی که شرکت بازرگانی تخصصی دولتی ایران برنامه‌ریزی کرده است، پیش‌بینی می‌شود با این موجودی تا اواسط اردیبهشت سال 1403 گندم خواهیم داشت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: سرانه مصرف گندم استان در ماه تقریبا 10 هزار تن است که تا سه ماه و نیم دیگر گندم ذخیره وجود دارد و از این نظر مشکلی وجود ندارد تا در نهایت به فصل برداشت گندم در استان می‌رسیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه سعی می‌شود در بازه سه تا چهار ماه همیشه گندم ذخیره‌سازی شود تا از این لحاظ استان چهارمحال و بختیاری دچار مشکل نشود.

یگانگی یادآور شد: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان و عید نوروز پیش رو است، مصرف شکر بیشتر می‌شود که نزدیک دو هزار تن شکر خانوار ذخیره سازی شده است. با اعلام ستاد تنظیم بازار، برنج هم توزیع می‌شود تا بازار برنج کنترل شود.

 

خبرنگار: طیبه بیگ زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید