Iranian Agriculture News Agency

توسعه سردخانه‌های چهارمحال و بختیاری اتفاقاب خوبی در بخش کشاورزی رقم زد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در گردهمایی فعالان صنایع تبدیلی غذایی، گفت: در سال‌های اخیر تحول عظیمی در توسعه سردخانه‌ها و دیگر صنایع تبدیلی تکمیلی در استان اتفاق افتاد.

توسعه سردخانه‌های چهارمحال و بختیاری اتفاقاب خوبی در بخش کشاورزی رقم زد

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر بیان کرد: در راستای توسعه تولید و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی اقدامات و پیگیری‌های قابل‌توجهی انجام شد؛ یکی از این اقدامات توسعه سردخانه‌ها در استان بود که خوشبختانه منجر به توسعه این بخش شد و هم‌اکنون 63 واحد سردخانه با ظرفیت بیش از 255 هزار تن در استان فعال است.

برزگر توضیح داد: در بخش کشاورزی همواره با سه چالش اساسی روبرو هستیم یکی از این چالش‌ها ضایعات این بخش است که سالیانه 30 تا 35 درصد تولیدات کشاورزی به‌عنوان ضایعات دور ریخته می‌شد. بهره‌وری فیزیکی و بهره‌وری اقتصادی و سلامت محصولات از چالش‌های بعدی هستند که هر سه چالش با حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی گره‌خورده است و در همین راستا توسعه صنایع و فراوری در اولویت است که خوشبختانه اقدامات وسیعی در این حوزه از سال گذشته تاکنون آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توسعه فراوری و بسته‌بندی و تغییر ساختارها و ایجاد بازارهای جهانی جدید جهت صادرات در حوزه آبزیان از یک سال گذشته تاکنون، هم‌اکنون شاهد رشد تولید در این بخش بعد از یک دهه هستیم که در یک دهه گذشته تولید ماهیان سردابی بین 20 تا 22 هزار تن بود که در سال جاری به 30 هزار تن افزایش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه بهره‌وری اقتصادی نقش مهمی دارد  که پس از انقلاب در این حوزه پیشرفت عظیمی را شاهد هستیم و مردم در این حوزه سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی انجام دادند و امروز با تغییر ساختارها، بهره‌گیری از بروزترین مدل‌های فراوری و بسته‌بندی و کار به‌صورت  هلدینگ، می‌توانیم توان رقابت در بازارهای بین‌المللی را افزایش دهیم وطن‌ها از این مسیر است که می‌توان تولید و بهره‌وری را افزایش داد.

مطالبات واقعی را به جوانان عزیز کشورمان منتقل کنیم/ دشمن آمار اشتباه و غلط به جوانان می‌دهد 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، با اشاره به لزوم هوشیاری از اقدامات دشمنان در خصوصی تبلیغات وسیعی که جهت  عدم حضور مردم در انتخابات آغاز کرده اندگفت: با بررسی آمار و مستندات جمهوری اسلامی در همه حوزه‌ها ازجمله بخش کشاورزی انقلاب کرده است.

 وی با تأکید براثر گذاری حضور پررنگ مردم در انتخابات گفت: دستاوردهای واقعی را تبیین کنیم هم‌اکنون کشورهای همسایه ما در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی حتی درصدی رشد نکرده‌اند ولی در سایه انقلاب اسلامی  تحول عظیمی در این حوزه در کشور و استان اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد:  ایران دارای رتبه‌های برتر جهانی در حوزه فناوری‌های نانو، موشک‌سازی وهم چنین جزء 20 کشور اول دنیا در حوزه اقتصاد است.

برزگر یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم است و امروز باعث افتخار است که کل تولید بخش کشاورزی در دست مردم است که این مهم در سایه انقلاب اسلامی ایجادشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عملکرد در حوزه زیرساخت‌ها در کشور بی‌نظیر است، امروز تولیدات باوجود کاهش آب تحویلی در بخش کشاورزی به بیش از یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده که نشان از بهره‌وری و نفوذ علم دانش در این حوزه است.

وی افزود: دشمنان ما با تحریم هزینه‌ها را هم زیاد کردند هم درآمدها را کم کردند و اقتصاد کشور را تحت شدیدترین فشارها قراردادند که فقط به خاطر ترس از ایدئولوژی ما است که تنها ایدئولوژی است که عدالت را در دنیا فریاد می‌زند.

برزگر گفت: باید مطالبات و شاخص‌های واقعی را به جوانان عزیز کشورمان منتقل کنیم.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی استان افزود: هم‌اکنون 154 واحد تولیدی در فراوری و بسته‌بندی با ظرفیت 900 هزار تن محصولات کشاورزی در حال فعالیت هستند که قبل از انقلاب هیچ‌گونه صنایعی در این زمینه وجود نداشت و این به برکت نظام جمهوری اسلامی و تلاش شبانه‌روزی فعالان این حوزه است.

 

خبرنگار: طیبه بیگ زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید