Iranian Agriculture News Agency

میانگین تولیدات گلخانه‌ای چهارمحال و بختیاری ۲۰ برابر تولیدات زراعی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: متوسط کل محصولات زراعی هفت تن در هکتار بود که اکنون محصولات گلخانه‌ای ۲۰۰ تن در هکتار است که این رقم تولید حدوداً ۲۰ برابر فضای باز است.

میانگین تولیدات گلخانه‌ای چهارمحال و بختیاری ۲۰ برابر تولیدات زراعی است

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال وبختیاری، حسین برزگر در گردهمایی جامعه اصناف و بازاریان استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از مزرعه تا سفره به‌عنوان یک زنجیره است که قطعاً در این مسیر ضعف‌های بسیار زیادی است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب پای کار آوردن مردم در امور بود، افزود: امروز در جنگ اقتصادی تمام‌عیار هستیم و تمام درآمدهای کشور چه نفتی و چه غیرنفتی در تحریم است و هزینه‌های کشور را زیاد کردند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر رعایت انصاف در ایام نزدیک عید، مطرح کرد: علی رغم تمام مشکلات و سختی‌ها در شب عید باید جانب انصاف را برای مردم رعایت کرد و تلاش کرد شب عید با کمترین تورم پیش رود. 

وی با اشاره به اینکه یکی از ارکان مهم هر کشور امنیت غذایی آن است، ادامه داد: کشورهای توسعه یافته در پی عبور از امنیت غذایی به سمت اقتدار غذایی هستند. جمهوری اسلامی ایران در 4 دهه گذشته در زمینه کالاهای اساسی پیشرفت خوبی داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با تشکیل مجتمع‌های دامداری و گلخانه مردم مشارکت خوبی پیدا کردند و سطح سواد کشاورزی بالا رفته است. متوسط کل محصولات زراعی هفت تن در هکتار بود که اکنون محصولات گلخانه‌ای 200 تن در هکتار است که این رقم تولید 20 برابر فضای باز است. 

برزگر خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران فرصت‌های خوبی برای حضور ساختارهای غیردولتی، توسعه صنایع و بازار فراهم کرده است. اگر قرار است با جوانان و نوجوانان خود حرف بزنیم باید در فضای واقعی باشد، باید برای جوانان توضیح داد که کجا بودیم و الان کجا ایستاده‌ایم.

 

خبرنگار: طیبه بیگ زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید