Iranian Agriculture News Agency

گردهمایی جهاد تبیین مروجین کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در همایش مروجین با عنوان جهاد تبیین، گفت: در سال ۸۹ بیش از یک میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب آب در اختیار بخش کشاورزی بوده در حالی که در سال زراعی گذشته این میزان کمتر از ۸۰۰ میلی‌متر مکعب بود که کمتر از ۶۶۰ میلیون مترمکعب این میزان در حوزه زراعت مصرف شده است.

گردهمایی جهاد تبیین مروجین کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال وبختیاری، حسین برزگر گفت: در سال زراعی گذشته آب در اختیار بخش کشاورزی استان ۳۰ درصد کم شده است و اراضی کشاورزی تغییر نداشته، اما تولیدات بخش کشاورزی افزایش داشته است.

برزگر با اشاره به اینکه در چهار دهه پیش شیلات در استان وجود نداشت، افزود: هم‌اکنون ۴۵۰ واحد شیلات در ۱۵۰ هکتار زمین احداث شده و در این واحدها بیش از ۳۰ هزار تن ماهی تولید شده و ۴۰ هزار میلیارد ریال ارزش تولیدات بوده است.

به گفته وی، ۲۲ کارخانه خوراک آبزیان در استان فعال است و ۸۰ درصد خوراک آبزیان پرورشی و میگوی کشور در استان تولید می‌شود.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۱۰۰ هکتار گلخانه در استان راه‌اندازی و فعال شده است و ۶۰ هکتار نیز در حال احداث است و ۷۵۰ هکتار هم مجوز صادر شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه کشاورزی یکی از پیشران‌های اقتصادی استان است، گفت: تسهیلگران و مروجان بخش کشاورزی نقش مهمی در توسعه بخش کشاورزی دارند و مروجان بخش کشاورزی به‌عنوان پیشران هستند.

 یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است، از مجموع اراضی این استان ۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد سطح زیرکشت اراضی کشاورزی استان است و در حال حاضر ۸۳ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند.

 

خبرنگار: طیبه بیگ زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید