Iranian Agriculture News Agency

رونق صنعت آبزی پروری استان چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در گردهمایی آبزی پروان با موضوع جهاد تبیین، گفت: از سال گذشته تاکنون در خصوص تغییر ساختارها و ایجاد ساختارهای جدید در صنعت آبزی پروی استان گام‌های بلندی برداشته شد.

رونق صنعت آبزی پروری استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر بیان کرد: حدود ۱۰ سال تولید ماهی قزل‌آلای استان بین ۲۰ تا ۲۲ هزار تن باقی‌مانده بود و سرانه مصرف کشور بیشتر از این تولید را جوابگو نبود درصورتی‌که زیرساخت‌های این حوزه در استان بیش از ۳۵ الی ۴۰ هزار تن است، درنتیجه گام‌های اساسی برای جذب بازارهای جدید یک مسئله مهم بود که اقدامات در این زمینه را از سال گذشته آغاز کردیم.

وی ادامه داد: با بررسی‌هایی که انجام دادیم مشخص شد در بحث تولید مشکلی وجود ندارد باید در حوزه بازار و بسته‌بندی اقدام می‌کردیم که در این زمینه تلاش شد و خوشبختانه تغییر ساختار انجام شد و با بازارهای جدید خارج از کشور امسال بیش از ۶ هزار تن صادرات داشتیم.

برزگر توضیح داد: یکی دیگر از مشکلات، بهره‌وری بود که در این زمینه در سفر دوم ریاست جمهوری، راه‌اندازی آزمایشگاه مرکز ملی پیگیری شد  که پنج میلیارد تومان اعتبار دیده‌شده است و موضوع دوم تحقیقات بود که در راستا یک میلیارد اعتبار اختصاص داده شد که امیدواریم بخش تحقیقات در مرکز تحقیقات و آموزش تقویت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: چند سال پیش‌تولید کنندگان در این حوزه مشکل فروش داشتند که با ایجاد ساختارهای جدید و اصلاح ساختار در حوزه  بسته‌بندی و فراوری و درنتیجه بازارهای جدید خارج از کشور، تولید رونق پیدا کرد و دیگر مشکل بازار نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: خانواده شیلات خانواده بزرگی است و امروز هشت هزار اشتغال در این حوزه داریم با تولید بیش از ۳۰ هزار تن و ارزش این بخش بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان است که این نتیجه تلاش‌های جهادی تولیدکنندگان این بخش است.

وی اضافه کرد: تلاش زیادی از سال گذشته تاکنون در راستای پای‌کار آمدن ساختارهای غیردولتی انجام‌شده و تمام تلاش ما این است که در حوزه بازرگانی بازارهای جدید ایجاد کنیم و درنتیجه تولید را رونق دهیم.

برزگر با تأکید براثر گذاری حضور پررنگ مردم در انتخابات گفت: دستاوردهای واقعی را تبیین کنیم قبل از انقلاب به مردم بهاداده نمی‌شد که اتحادیه‌ها در حوزه‌های مختلف تشکیل شود و حتی یک شیلات در استان وجود نداشت، خوشبختانه امروز پایتخت تولید ماهیان سردابی هستیم و اتحادیه‌ها تشکیل شدند پس باید این واقعیت‌ها بیان شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم است و امروز باعث افتخار است که کل تولید بخش کشاورزی در دست مردم است که‌ایم مهم در سایه انقلاب اسلامی ایجادشده است.

وی یادآور شد: عملکرد در حوزه زیرساخت‌ها در دنیا بی‌نظیر است امروز تولیدات باوجود کاهش آب تحویلی در بخش کشاورزی به بیش از یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده که نشان از بهره‌وری و نفوذ علم دانش در این حوزه است که در دنیا بی‌نظیراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، گفت: مجلس خبرگان کشور وظیفه خطیری دارد و باید با هوشیاری کامل در انتخابات شرکت کنیم.

 

خبرنگار: طیبه بیگ زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید