Iranian Agriculture News Agency

ذخیره بیش از دو هزار تن شکر در چهارمحال و بختیاری

سرپرست اداره غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: کل ذخیره شکر این استان برابر با دو هزار و ۶۰۰ تن است.

ذخیره بیش از دو هزار تن شکر در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال و بختیاری، یزدان یگانگی بیان کرد: امسال به‌منظور تسهیل امور مراکز خرید تضمینی گندم در استان افزایش یافت.

وی افزود: سال قبل ۲۶ هزار تن و سال زراعی گذشته ۴۷ هزار تن گندم از کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری شد، همچنین برای اولین بار در استان ۱۵۷ تن کلزا و ۶ تن دانه روغنی سویا خریداری شد.

سرپرست اداره غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اجرای طرح قراردادی گندم باعث رشد خرید تضمینی گندم در استان شد، ادامه داد: امسال بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت قراردادی تعلق‌گرفته است.

یگانگی خاطرنشان کرد: به ازای هر تن خرید گندم، ۱۵۰ هزار تومان بابت هزینه حمل‌ونقل و ۸۰ درصد هزینه بیمه محصولات به کشاورزان پرداخت شد.

وی بابیان اینکه دو هزار و ۱۰۰ قرارداد خرید تضمینی گندم بین کشاورزان و اداره کل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری منعقدشده است، افزود: هدفمندسازی توزیع آرد بین نانوایی‌های استان با راه‌اندازی سامانه نانی‌نو به‌خوبی مدیریت‌شده است.

سرپرست اداره غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس تراکنش سامانه نانی‌نو، سهمیه آرد بین نانوایی‌ها توزیع می‌شود.

یگانگی به ذخیره کالاهای اساسی در چهارمحال و بختیاری اشاره و بیان کرد: کل ذخیره شکر این استان برابر با دو هزار و ۶۰۰ تن است که هزار و ۶۰۰ تن آن در کارخانه قند و ۹۸۰ تن دیگر آن در اداره کل غله و خدمات بازرگانی این استان ذخیره‌شده است.

وی تأکید کرد: همچنین دو هزار تن برنج شامل هندی، پاکستانی و تایلندی و ۳۴ هزار تن گندم، موجودی این دو کالای اساسی در چهارمحال و بختیاری است.

سرپرست اداره غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان هستیم بنابراین برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای تأمین کالای اساسی در استان انجام‌گرفته است.

یگانگی با اشاره به اینکه نهضت نان کامل در کشور در حال شکل‌گیری است، یادآور شد: بر اساس این نهضت به دنبال افزایش غنای آرد هستیم، از همین رو میزان سبوس‌گیری از آرد به زیر ۷۰ درصد می‌رسد که طبیعتاً باعث می‌شود رنگ آرد تیره‌تر شود.

وی افزود: ذائقه مردم باید از نان و آرد سفید به آرد و نان با غنای بیشتر و تیره‌تر بازگردد.

سرپرست اداره غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یک واحد تولید آرد و یک نانوایی در استان به‌صورت آزمایشی در حال کار در خصوص نهضت آرد و نان کامل هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید