Iranian Agriculture News Agency

جذب ۳۶ میلیارد تومان اعتبار مکانیزاسیون در چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، گفت: تسهیلات ارائه شده در بخش مکانیزاسیون سه تا پنج ساله است و طول دوره بازپرداخت بستگی به میزان آن دارد.

جذب ۳۶ میلیارد تومان اعتبار مکانیزاسیون در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال وبختیاری، لیلا منوچهری مقدم بیان کرد: بازپرداخت تسهیلات زیر ۵۰ میلیون سه ساله، ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون چهار ساله و بالای ۲۰۰ میلیون پنج ساله است.

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، افزود: متقاضی ادوات کشاورزی با ارائه پیش‌فاکتور از کارخانه مورد تأیید می‌تواند تسهیلات خود را دریافت کند، اما نکته اینجا است که هزینه خرید تجهیزات به حساب شخص واریز نمی‌شود بلکه مستقیم از بانک وارد حساب کارخانه می‌شود.

منوچهری مقدم سهمیه تسهیلات ابلاغ شده برای این استان در سال ۱۴۰۲ را ۱۱۰ میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: تا این لحظه ۴۰ درصد این مبلغ یعنی ۴۵ میلیارد تومان به بانک تخصیص داده و ۳۶ میلیارد تومان هم جذب شده است.

وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال در صورت تخصیص اعتبار به بانک ۱۰۰ درصد این اعتبار جذب و در اختیار کشاورزان و باغداران قرار گیرد.

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان پروانه آماده پرداخت در بانک در صف دریافت اعتبار هستند که با تخصیص اعتبار تسهیلات دریافت می‌کنند.

بروجن، کیار و خانمیرزا بیشترین متقاضی دریافت تسهیلات مکانیزاسیون

منوچهری مقدم اضافه کرد: تسهیلات مکانیزاسیون هر ساله از طریق وزارت جهاد کشاورزی در راستای افزایش سطح مکانیزاسیون و بالا بردن ضریب و درجه مکانیزاسیون استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی، گفت: ارائه تسهیلات مکانیزاسیون در نهایت منجر به افزایش بهره‌وری و راندمان تولید می‌شود.

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: ارائه تسهیلات برای کشاورزان و باغداران محدودیت ندارد و با یک سند کشاورزی می‌توان چند دستگاه خریداری کرد، این در حالی است که باید مدیر هر شهرستان با انجام برنامه‌ریزی برآورد لازم در خصوص اولویت‌ها را انجام دهد و در نتیجه میزان تسهیلات برای هر فرد را مشخص کند.

منوچهری مقدم گفت: در این استان شهرستان‌های خانمیرزا، بروجن و کیار بالاترین تسهیلات را تا این لحظه دریافت کرده‌اند.

خشکسالی و وقوع جنگ در برخی از قسمت‌های دنیا در سال‌های گذشته بحث تأمین مواد غذایی را برای کشورها با دشواری مواجه کرده است، کشورها برای اینکه دچار چالش تأمین مواد غذایی نشوند باید فکری برای افزایش راندمان و بهره‌وری از آب، زمین و نهاده کنند و مکانیزاسیون روشی است که به تسهیل این موضوع کمک شایانی دارد، از همین رو در ایران نیز حرکت به سمت کشاورزی و باغداری مکانیزه آغاز شده است، اما هنوز کاستی‌هایی در این زمینه وجود دارد که باید رفع شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید