Iranian Agriculture News Agency

افزایش 20 برابری شرکت‌های مشاور و ناظر در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، از رشد 20 برابری شرکت‌های مشاور و ناظر گلخانه‌ها در استان خبرداد.

افزایش 20 برابری شرکت‌های مشاور و ناظر در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر بیان کرد: تا دو سال گذشته یک شرکت مشاور و ناظر در استان وجود داشت و شرکت تولیدکننده قطعات در استان نداشتیم که هم‌اکنون تعداد 20 شرکت پیمانکاری ناظر، مشاور و دو واحد تولیدکننده قطعات در استان فعال است.

وی افزود: با توجه به اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سالانه بیش از ۱۰۰ هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه می‌شود و رمز موفقیت در توسعه گلخانه‌ها تولید صادرات محور طبق استانداردهای جهانی است، لذا باید هم‌زمان با توسعه گلخانه‌ها برای تربیت و آموزش کارشناسان و کارگران ماهر گلخانه برنامه‌ریزی شود.

برزگر توضیح داد: سطح گلخانه‌ها در استان قبل از دولت سیزدهم 30 هکتار بود که با همت دولت سیزدهم جهش بزرگی در توسعه گلخانه‌ها در استان اتفاق افتاد، به‌گونه‌ای که در دو سال اخیر بیش از 50 هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه شد و هم‌اکنون سطح گلخانه‌ها در استان به 80 هکتار رسیده و 60 هکتار در مرحله احداث است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم اولین واحد سورت و بسته‌بندی در استان راه‌اندازی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام‌شده پیش‌بینی می‌شود سالیانه بیش از صد هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه شود، گفت: آغاز راه‌اندازی 13 شهرک گلخانه‌ای از دیگر اقدامات مهم و اثرگذار در این بخش بود که در حال انجام است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید