Iranian Agriculture News Agency

زنجیره ارزش آبزیان کامل‌ترین زنجیره در کشور

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: زنجیره ارزش آبزیان در این استان، کامل‌ترین زنجیره در کشور است.

زنجیره ارزش آبزیان کامل‌ترین زنجیره در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر بیان کرد: این زنجیره در استان حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان ارزش مالی دارد که ظرفیت افزایش آن تا دو برابر فراهم است.

وی در خصوص زنجیره ارزش آبزیان در چهارمحال و بختیاری، گفت: ۳۷۰ هزار تن خوراک آبزیان در این استان تولید می‌شود، البته تولید واقعی این محصول از ظرفیت اسمی واحد‌ها بیشتر است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲۵ هزار تن ماهیان سرد آبی در این استان تولید می‌شود، گفت: ۱۰ هزار تن از این مقدار به ضایعات تبدیل می‌شود که این ضایعات منبع غنی پروتئین هستند و در یک واحد تبدیل به پودر ماهی می‌شوند.

وی گفت: اکثر مزارع پرورش ماهی با ظرفیت ۵۰ تا ۸۰ هزار تن فعالیت می‌کنند که می‌توان با بهینه‌سازی مزارع تولید را افزایش داد، ۲۵ نوع غذا از ماهی می‌توان فرآوری کرد، اما در استان تنها تن ماهی تولید می‌شود.

برزگر افزود: این استان باوجود دارا بودن آب‌وهوای سرد و خشک بیش از ۵۰۰ مزرعه تولید آبزیان دارد.

وی گفت: تولید ۲۵ هزار تن ماهی در سال ۱۴۰۱، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم هفت هزار و ۵۰۰ نفر از دیگر مزایای وجود این حوزه تولیدی در چهارمحال و بختیاری است.

برزگر با اشاره به اینکه ماهیان سردابی تولیدی در چهارمحال و بختیاری به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، ترکیه، عراق و. صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: در این استان ۱۴ مرکز تولید ماهیان زینتی و ۲۱ واحد تولید خوراک آبزیان وجود دارد.

برزگر با اشاره به اینکه ماهیان سردابی تولیدی در چهارمحال و بختیاری به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، ترکیه و عراق صادر می‌شود، گفت: در این استان ۱۴ مرکز تولید ماهیان زینتی و ۲۱ واحد تولید خوراک آبزیان وجود دارد.

وی گفت: بیش از ۷۰ درصد خوراک میگو و ۴۰ درصد آبزیان سردابی کشور در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: ۱۱ واحد بسته‌بندی شیلات در استان فعال است.

تولید بچه ماهی از دیگر فعالیت‌های جدید در این استان است که باید در آینده بتوانیم ۲۵ نوع محصول را از ماهی تولید و فرآوری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد خوراک میگو و ۴۰ درصد آبزیان سردابی کشور در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۱ واحد بسته‌بندی شیلات در استان فعال است.

تولید بچه ماهی از دیگر فعالیت‌های جدید در این استان است که باید در آینده بتوانیم ۲۵ نوع محصول را از ماهی تولید و فرآوری کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید