Iranian Agriculture News Agency

دومین نشست بررسی و تدوین فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در دومین نشست تدوین طرح‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه‌های اقتصادی با شناسایی ظرفیت‌های موجود، زمینه جذب سرمایه‌گذاران را در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، خدمات و گردشگری را فراهم کرده‌اند.

دومین نشست بررسی و تدوین  فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال و بختیاری، محمدکاظم منزوی اولویت و رویکرد اصلی دولت را جذب سرمایه‌گذار و حمایت از بخش خصوصی اعلام کرد و افزود: با حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار و توسعه، رونق فضای کسب‌وکار نیز فراهم می‌شود.

منزوی افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری با احراز صلاحیت‌های مالی، فنی و تضمین‌های لازم به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران  ارائه می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری هم در این جلسه بابیان اینکه جذب سرمایه‌گذار یکی از ملزومات برای توسعه در هر استانی است، خاطرنشان کرد: با توجه به جلسه برگزارشده در نهاد ریاست جمهوری مقرر شد، بسته سرمایه‌گذاری استان را تهیه و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد. 

مهندس شهرام زارع  افزود: به نظر می‌رسد باید در هر حوزه دو پروژه شاخص باارزش افزوده اقتصادی در بسته سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری به سرمایه‌گذاران پیشنهاد داده شود. 

زارع با تأکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذار از بخش خصوصی جهت اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری بسیار مؤثرتر از هلدینگ‌های دولتی است، گفت: به برخی از حوزه‌های سرمایه‌گذاری در استان در سالیان گذشته توجه جدی انجام شده است، برای مثال در استان با کمبود سردخانه مواجه هستیم و نیاز است در این حوزه سرمایه‌گذاری شود و تقاضا برای استفاده از سردخانه وجود دارد.

مدیرکل صمت استان در نشست تدوین طرح‌های سرمایه‌گذاری گفت: در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری و انجام سرمایه‌گذاری‌های هدفمند و موردنیاز استان در قالب سند آمایش و سند زنجیره‌های ارزش راهبردی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت، معدن، تجارت شناسایی و تدوین‌شده است.

فضل ا... رحمتی افزود: در کنار فرصت‌های سرمایه‌گذاری تهیه‌شده توانمندی‌ها، مشوق‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان نیز پیش‌بینی‌شده است.

وی گفت: برخورداری از شهرک‌های صنعتی، واحد‌ها و طرح‌های تولیدی متعدد، فعالان بخش خصوصی، نیروی کار فراوان، وجود شرکت‌های دانش‌بنیان موقعیت بسیار خوبی برای توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در  استان ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون ۱۰ پتانسیل صنعتی و پنج واحد صنعتی قابل‌واگذاری استان امکان‌سنجی شده است.

وی ادامه داد: این پتانسیل‌ها درزمینهٔ تولید استارترهای لبنی، پروبیوتیک انسانی و حیوانی، تولید پودر آب‌پنیر گرید دارویی، مواد اولیه پایه مکمل‌ها، آسانی گیاهی، خشک‌کن خورشیدی هیبریدی، باتری آلکالاین و باتری لیتیو، تجهیزات امنیتی، مبدل‌های برقی امکان‌سنجی شده‌اند.

رحمتی توضیح داد: حوزه صمت دارای فرصت‌های متعدد سرمایه‌گذاری است که با شناسایی، امکان‌سنجی و برنامه‌ریزی بر روی این فرصت‌ها جهت جذب سرمایه‌گذار، موجبات رشد، پیشرفت و توسعه همه‌جانبه استان و افزایش آمار اشتغال فراهم می‌شود.

حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: سرمایه‌گذاری‌ در بخش‌ کشاورزی‌، علاوه‌ بر اینکه‌ موجب‌ رشد تولید و اشتغال‌ در این بخش‌ می‌شود، با توجه‌ به‌ ارتباطات‌ پسین‌ و پیشین‌ این‌ بخش‌ با دیگر بخش‌ها، به‌ رشد تولید و اشتغال‌ در بخش‌های‌ دیگر نیز کمک‌ می‌کند.

وی افزود: با توجه‌ به‌ اینکه‌ بیشتر فعالیت‌های‌ کشاورزی‌ در مناطق‌ روستایی‌ انجام‌ می‌شود، گسترش‌ سرمایه‌گذاری‌ در این‌ بخش‌، باعث‌ ایجاد فرصت‌های شغلی‌ بیشتر در مناطق‌ روستایی‌ و جلوگیری‌ از مهاجرت‌ روستاییان‌ به‌ شهرها می‌شود.

وی ادامه داد: سودآوری‌ فعالیت‌های‌ کشاورزی‌، بیشترین‌ اثر را بر تشویق‌ سرمایه‌گذاری‌ در این‌ بخش می‌گذارد. در مرحله‌ دوم‌، اعتبارات‌ اعطایی‌ بانک‌ها به‌ بخش‌ کشاورزی‌ نیز دارای‌ تأثیر نسبت زیادی‌ بر سرمایه‌گذاری‌ در بخش‌ کشاورزی‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: با توجه‌ به‌ بالا بودن‌ کارایی‌ سرمایه‌گذاری‌ و وضعیت‌ مطلوب بهره‌وری‌ نیروی‌ کار و سرمایه‌ در  بخش‌ کشاورزی نسبت‌ به‌ بخش‌های‌ دیگر، امکان‌ بالقوه‌ جذب‌ سرمایه در این‌ بخش‌ وجود دارد که‌ در صورت‌ فراهم‌ آمدن‌ وضعیت‌ مناسب‌، این‌ امر تحقق‌ خواهد یافت‌.

۱۰ طرح اقتصادی مربوط به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان چهارمحال و بختیاری در دست اجرا است.

مولوی افزود این طرح‌های اقتصادی درزمینه‌های مختلف صنعت ،دامپروری و بهداشت و درمان است که این طرح‌ها می‌تواند در جهت رو نق و اشتغال استان باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید