Iranian Agriculture News Agency

ضرورت توسعه باغات دیم و مجتمع‌های گلخانه‌ای در شهرستان فلارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان فلارد با متوسط بارندگی ۷۰۰ میلی‌متر یکی از شهرستان‌های مستعد توسعه باغات دیم، گیاهان دارویی و مجتمع‌های گلخانه‌ای است.

ضرورت توسعه باغات دیم و مجتمع‌های گلخانه‌ای در شهرستان فلارد

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال وبختیاری، حسین برزگر در نشست شورای اداری فلارد پیرامون بخش کشاورزی این منطقه، گفت: این شهرستان با متوسط بارندگی ۷۰۰ میلی‌متر یکی از شهرستان‌های مستعد توسعه باغات دیم، گیاهان دارویی و مجتمع‌های گلخانه‌ای است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای دو طرح کلان توسعه و عمران نقاط روستایی در این شهرستان، افزود: طرح فلارد یک سال‌های زیادی رها شده بود در حالی که امسال با ظرفیت بخش خصوصی ۴۰ میلیارد تومان سرمایه به این طرح اختصاص داده شد و هم‌اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی درون مزرعه‌ای دارد و تا شروع کشت بهاره به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: طرح دوم، پرژوه گرداب سفلی است که از پرژوه‌های تامین و انتقال آب در اراضی شیب‌دار است و سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی به این طرح تخصیص داده شد و امسال نیز نام این پروژه در قرارداد قرارگاه امام حسن(ع) دیده شده است.

برزگر خاطرنشان کرد: در برنامه الگوی کشت دو هزار و ۳۰۰ هکتار سطح‌ کشت برنج برای استان در نظر گرفته شده است که با توجه به آب‌بر بودن محصول برنج، سطح خدمات این محصول نصف شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید