Iranian Agriculture News Agency

اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به گلخانه‌های چهارمحال و بختیاری

​ رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به شهرکرد دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای گازرسانی به گلخانه‌های کشاورزی این استان اختصاص پیدا کرد.

اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به گلخانه‌های چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر در خصوص دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: در این سفر یک هزار میلیارد ریال برای طرح‌های تأمین و انتقال آب در حوضه کارون و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اختصاص داده شد.

وی افزود: اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در سطح دو هزار هکتار، طرح‌های تأمین و انتقال آب به مساحت یک هزار و ۱۰۰ هکتار، لایروبی ۱۳۰ رشته قنات در یک‌ساله اخیر، طرح‌های تأمین آب و اجرای کانال‌ها در دور دوم سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به استان بهره‌برداری شد.

برزگر خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح‌های کشاورزی سه هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار تأمین و هزینه شده است.

وی یادآور شد: در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری عملیات اجرایی ساخت مجتمع‌های دامپروری و گلخانه‌ای در گندمان، شهرک گلخانه‌ای در نقنه و مجتمع دامداری در شهر سامان آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تصویب ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه بخش کشاورزی در دور نخست سفر رئیس‌جمهور به استان یادآور شد: از این مبلغ ۶۲ درصد تعهدات سهم سال نخست محقق شد و با تخصیص‌های اعلامی از سوی آیت‌الله رئیسی اُمید است تخصیص این اعتبارات به‌زودی ۱۰۰ درصد شود.

وی گفت: علاوه بر مصوبات دور نخست سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری ارتقای ساختار اداری مدیریت شیلات استان به‌عنوان یکی از زنجیره‌های ارزش در دستور کار قرار گرفت.

برزگر تأکید کرد: سرمایه‌گذاران شهرک تخصصی بادام سامان در این سفر طرح‌ها و جوازهای واحدهای سرمایه‌گذاری این شهرک را پس از تکمیل زیرساخت‌های آن از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری از دست رئیس‌جمهور دریافت کردند و می‌توانند از هم‌اکنون آغاز به کار کنند.

وی افزود: در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری عملیات اجرایی ساخت یک واحد دامداری با ظرفیت سه هزار رأس دام مولد در دشت زرین شهرستان کوهرنگ آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: برای ساخت این طرح هشت هزار میلیارد ریال از سوی شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی (شستا) هزینه می‌شود و سرمایه‌گذاری آن تا ۱۰ هزار میلیارد ریال قابل‌افزایش است.

وی یادآور شد: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح دامداری دشت زرین شهرستان کوهرنگ زمینه اشتغال ۱۳۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۷۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم فراهم می‌شود.

برزگر ادامه داد: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح تا سال دیگر سالانه هزار و ۵۰۰ رأس گوساله نر پرواری برای پرواربندی و کشتار، ۴۰ هزار تُن شیر خام و ۶۰ هزار تُن کود ارگانیک برای استفاده در مزرعه‌های کشاورزی تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.

دومین سفر رئیس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه به استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید