Iranian Agriculture News Agency

توسعه فرآوری، بسته‌بندی و صادرات ماهی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، در حاشیه بازدید محسن کوشش تبار معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور و هیات همراه از کارخانه بسته‌بندی وفرآوری ماهی پازن تارزار، از ظرفیت بالای استان جهت توسعه فرآوری، بسته‌بندی و صادرات ماهی، خبر داد.

توسعه فرآوری، بسته‌بندی و صادرات ماهی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا چهارمحال وبختیاری، حسین برزگر با اشاره به فعالیت ۱۰ کارخانه‌ی فرآوری و بسته‌بندی ماهی قزل‌آلای سردابی با ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تن در استان، گفت: از این میزان ۵۰۰ تن تا پایان سال به کشور‌های روسیه، ارمنستان و کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

مدیر شیلات و آبزی پروری استان گفت: در برنامه‌ هفتم توسعه افزایش صادرات ماهی قزل‌آلای استان به میزان پنج هزار تن پیش‌بینی شده است که در همین راستا سه کارخانه‌ فرآوری و بسته‌بندی آبزیان با ظرفیت اسمی هشت هزار تن در دست تاسیس و بهره‌برداری است.

ملک‌پور اضافه کرد: در ۱۰ کارخانه فرآوری و بسته‌بندی ماهی قزل‌آلای سردابی استان ۲۰۰ نفر به‌‌صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم  مشغول به کار هستند.

فرآوری سه هزار تن ماهی  قزل‌آلا در یکی از واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری

امین مالکی، مدیرعامل شرکت فرآورده‌های گوشتی پازن تاراز نیز در ادامه گفت: این شرکت یکی از شرکت‌های تبدیلی و جزء بزرگترین واحد‌های فرآوری ماهیان سردابی کشور است.

وی گفت: فعالیت کارخانه‌های فرآوری استان، کارخانه‌های تولید پودر ماهی غیر فعال را به چرخه تولید بازگرداند.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل زنجیره باعث شده است یک گرم از ضایعات ماهی این کارخانه هدر نرود وهفته‌ای ۱۰ تن ضایعات به کارخانه‌های پودر ماهی ارسال می‌شود.

مالکی گفت: فعالیت کارخانه‌های فرآوری ماهی استان، کارخانه‌های تولید پودر ماهی غیرفعال کشور را به چرخه تولید بازگرداند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید