Iranian Agriculture News Agency

قرعه‌کشی مرحله اول بهره‌برداران شهرک تخصصی بادام شهرستان سامان انجام شد

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان، از برگزاری مراسم قرعه‌کشی ۴۴ نفر از بهره‌برداران شهرک تخصصی بادام که بالاترین امتیاز را کسب کردند خبرداد.

قرعه‌کشی مرحله اول بهره‌برداران شهرک تخصصی بادام شهرستان سامان انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال وبختیاری، بهروز میرزائی گفت: این مراسم 13 آبان 1402 با حضور اعضا، باغداران و نمایندگان دستگاه‌های نظارتی و مرتبط در محل سالن شهدای سازمان جهادکشاورزی استان که فرآیند اهلیت سنجی را سپری کرده‌اند برگزار شد.

میرزائی ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری رتبه اول تولید بادام مامایی کشور را به خود اختصاص داده و می‌تواند در برند سازی محصولات کشاورزی و زنجیره ارزش غذایی گام موثری در توسعه بادام، قیمت‌گذاری، اشتغال، ارز آوری و صنایع تبدیلی و بسته‌بندی وتوسعه تولید کند.

وی افزود: برای واگذاری واحدهای شهرک تخصصی بادام که در شهرستان سامان احداث شده است، از سال گذشته سه مرحله فراخوان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه سه تا پنج درصد تولید ناخالص داخلی استان به بادام بستگی دارد، توضیح داد: اگر ارزش افزوده این محصول به کشاورز و استان برگردد سهم آن تا ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

میرزایی یادآور شد: بادام سالانه حدود پنج هزار میلیارد تومان ارزش افزوده برای استان دارد و با فعالیت شهرک تخصصی بادام و استقرار واحدهای بسته‌بندی، فراروی و صادرات از محل استان این ارزش‌افزوده افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان، خام‌فروشی را مهم‌ترین آفت فروش بادام و حوزه کشاورزی استان برشمرد و گفت: با فعال شدن شهرک تخصصی بادام این چالش تا حد زیادی برطرف می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید