Iranian Agriculture News Agency

تولید شیر خشک پایه در کارخانه شیر خشک نوزاد شهرکرد /نیاز کشور به واردات مرتفع شد

مدیرعامل صنایع شیر ایران پگاه در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: مجموعه صنایع شیر ایران با استفاده از ۲۸ شرکت در عرصه تولید شیر و صنایع لبنی وابسته به آن در حال فعالیت است.

تولید شیر خشک پایه در کارخانه شیر خشک نوزاد شهرکرد /نیاز کشور به واردات مرتفع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال و بختیاری، عبدالامیر باروتکوب بیان کرد: از این ۲۸ شرکت ۱۷ مورد آن کارخانه تولیدی در سراسر کشور هستند.

وی ادامه داد: استراتژیک‌ترین، مهم‌ترین و به‌روزترین کارخانه این مجموعه، کارخانه شیر خشک نوزاد شهرکرد است که فعالیت آن از ۱۶ کارخانه دیگر مجزا است.

باروتکوب توضیح داد: ۱۶ کارخانه روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن شیر دریافت می‌کنند و انواع محصولات لبنی را تولید و در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: حساسیت کار در مجموعه شیر خشک نوزاد شهرکرد بالا است و همه کد محصولاتی که در این مجموعه تولید می‌شود تحت نظر معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

مدیرعامل صنایع شیر ایران پگاه یادآور شد: سال گذشته حجم بسیاری از مواد اولیه تولید شیر خشک نوزاد از خارج از کشور تأمین شد.

باروتکوب اضافه کرد: در مجموعه تولیدی شهرکرد این توفیق حاصل شد تا شیر خشک نوزاد پایه تولید شود، این مهم باعث شد تا هم نیاز به واردات این محصول برطرف شود و هم بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده شیر خشک در دنیا که نماینده آن در قزوین در حال فعالیت است نیز نیاز خود در این خصوص را از این مجموعه تأمین کند.

وی تأکید کرد: برای تولید شیر خشک پایه نوزاد نمی‌توان از هر شیر در هر دامداری استفاده کرد، الزاماً باید شیر خام از دامداری با مشخصات خاصی تأمین شود که تنها از سه الی چهار مرکز دامداری صنعتی در کشور این شیر خام تهیه می‌شود.

مدیرعامل صنایع شیر ایران پگاه افزود: شیر خامی که در تولید شیر خشک نوزاد استفاده می‌شود باید فاقد فلزات سنگین، آفلاتوکسین و… باشد یعنی علوفه‌ای که مصرف می‌شود، خاص است.

باروتکوب یادآور شد: لزوم احداث دامداری مجزا برای کارخانه شیر خشک نوزاد از اولویت‌های صد درصد است.

وی گفت: هرچقدر وابستگی واردات مواد اولیه تولید شیر خشک نوزاد به خارج از کشور بیشتر باشد، خطر بیوتروریسم بیشتر خواهد بود.

مدیرعامل صنایع شیر ایران پگاه ادامه داد: علاوه بر سرمایه‌گذاری‌هایی که در مجموعه شیر خشک نوزاد در چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود، در خراسان، آذربایجان شرقی و در گلستان برای تولید محصول D90 که خاص تولید شیر خشک نوزاد بوده، اقداماتی در حال انجام است.

باروتکوب ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال احداث سردخانه در مجموعه شیر خشک پگاه شهرکرد انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید