Iranian Agriculture News Agency

پرداخت بیش از هفت هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران چهارمحال وبختیاری

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پرداخت کامل مطالبات گندمکاران استان از سوی دولت، گفت: بیش از هفت هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است.

پرداخت بیش از هفت هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، یزدان یگانگی با اشاره به اینکه در سال‌جاری حدود ۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی و توافقی خریداری شد، اظهار کرد: نسبت به سال گذشته میزان خرید تضمینی گندم در استان حدود ۸۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال جاری ۱۱۵۰۰ تومان به اضافه ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان بحث‌ تشویقی و خرید توافقی به مبلغ ۱۵ هزار تومان بود، می‌توان گفت ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده از کشاورزان حدود ۷۰۰۰ هزار میلیارد ریال بوده که همه مطالبات گندمکاران استان از سوی دولت پرداخت شده است.

به گفته وی، ممکن است بخش اندکی از مطالبات به حساب برخی از کشاورزان واریز نشده باشد که این مشکل مربوط به شماره حساب بانکی افراد اعلام شده است.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: بیشترین خرید گندم به میزان بیش از ۱۶ هزار تن مربوط به شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد، بیش از ۱۶ هزار تن سیلوی شهید استکی و مابقی خرید مربوط به شهرستان‌های شهرکرد و کارخانه‌های آرد بوده است.

یگانگی مهم‌ترین اقدامات حمایتی شرکت غله و خدمات بازرگانی از کشاورزان را در راستای کشت قراردادی و افزایش مراکز خرید گندم به منظور سهولت در کار برشمرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گندم های با کیفیت بالای مربوط به استان‌های خوزستان، فارس و گلستان بوده که تلاش شده به منظور افزایش کیفیت آرد استان از گندم‌های وارداتی و با کیفیت بالای سایر استان‌ها نیز استفاده شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید