Iranian Agriculture News Agency

مجوز آب طرح‌های دامداری چهارمحال و بختیاری با سرعت صادر شود

استاندار چهارمحال و بختیاری، با اشاره به لزوم تسهیل در شرایط سرمایه‌گذاری گفت: مجوز آب برای راه‌اندازی طرح‌های دامداری‌ها در استان تا پایان همین هفته انجام شود.

مجوز آب طرح‌های دامداری چهارمحال و بختیاری با سرعت صادر شود

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری شامگاه شنبه در نشست شورای مهار تورم و رونق تولید چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: نتیجه مربوط به صدور مجوز آب برای راه‌اندازی دامداری‌ها در استان ارائه شود.

وی راه‌اندازی میدان‌ها عرضه محصول در نقاط مختلف شهرهای چهارمحال و بختیاری با بهره‌مندی از اعتبارات ارزش‌افزوده را ضروری دانست و افزود:‌ تمامی شهرداری‌ها موظف‌اند با همکاری فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط نسبت به راه‌اندازی فروشگاه‌هایی با محوریت شهرداری‌ها اقدام کنند تا در شکستن تورم محصولات اقدام مؤثری انجام شود.

حیدری برپایی نمایشگاه و بازارچه برای مهار تورم در مناطق مختلف استان را ضروری اعلام و خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه عرضه محصولاتی مانند پوشاک، نوشت‌افزار، خوراک، تولیدات روستایی و عشایری، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به همراه تقویت نظارت‌های بهداشتی موردتوجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: از محل اعتبارات مولدسازی و تهاتر باید زیرساخت‌ها را تقویت کرد که البته در این زمینه اختیاراتی به استانداران داده‌اند.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین انجام صادرات تمامی محصولات تولیدی استان از داخل استان را ضروری دانست و گفت: تا هفته آینده گزارش این اقدام ارائه شود.

وی ادامه داد: افزایش ۲۰۰ درصدی صادرات غیرنفتی چهارمحال و بختیاری به همراه با کاهش هشت رتبه‌ای نرخ بیکاری استان قابل قدردانی است.

حیدری تأکید کرد: همکاری دقیق و مستمر اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری و دیگر بخش‌های بخش خصوصی و دولتی موردتوجه جدی قرار گیرد.

وی افزود:‌ افزایش نظارت بر قیمت‌ها و جلوگیری از گران‌فروشی واحدها به‌طورجدی در دستور کار قرار دارد.

حیدری زنجیره ارزش به‌ویژه در بادام و ماهی قزل‌آلا را موفق اعلام کرد و توضیح داد: باید در پرورش و تولید عرصه‌هایی مثل گیاهان دارویی، دامپروری، عسل و چادرمشکی خام‌فروشی نکنیم و سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در خصوص زمین‌های در اختیار مردم گفت: مصوبه شورای عالی مسکن به ریاست رئیس‌جمهور مصوب شد.

علی حیدری تأکید کرد: زمین‌هایی که بیش از ۱۰ سال بایر مانده و کاربری مسکونی دارد به کاربری‌های عمومی برگشت می‌خورد که در حال ابلاغ به شهرداری‌ها است تا اطلاع‌رسانی کنند.

وی افزود: در حاشیه شهرها زمین‌هایی داریم که بایر مانده‌اند و برنامه‌ریزی برای آن‌ها در کاهش تورم و تأمین زمین‌ساخت مسکن مؤثر است که در مدت محدود اگر نسازند به کاربری‌های عمومی تبدیل می‌شود.

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در صورت تأمین زمین از سوی شهرداری‌ها بازارچه‌های سیار باقیمت کمتر راه‌اندازی می‌شود.

وی یادآور شد: اگر شهرداری‌ها زمین در اختیار سازمان همیاری و شهرداری‌های استان دهند حاضریم بازارچه‌های سیار را باهدف کمک به کاهش قیمت‌ها راه‌اندازی کنیم.

حیدری خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های روستایی، عشایری، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی برای عرضه محصولات باقیمت ارزان‌تر در دستور کار تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط باشد.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک‌میلیون نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید