Iranian Agriculture News Agency

رشد 80 درصدی خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری ، در نشست هماهنگی آغاز سال زراعی 1403-1402 استان گفت: رشد 80 درصدی خرید تضمینی گندم نتیجه تلاش بخش کشاورزی استان به خصوص کشاورزان، شرک‌های فعال در بخش دولتی وخصوصی، سازمان نظام مهندسی، شرکت‌های دولتی که در تامین وتدارک پیش نیازها تلاش کردند و ناظرین است.

رشد 80 درصدی خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال وبختیاری، حسین برزگر با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۵۰ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان به‌صورت تضمینی خریداری شده است، افزود: از این میزان ۴۷ هزار و ۳۰۰ تُن خرید به‌صورت تضمینی و دو هزار و ۲۰۰ تُن به‌طور توافقی از کشاورزان خریداری شده است که رشد 80 درصدی نسبت به سال‌های گذشته را دارد که نتایج تلاش شبانه‌روزی بخش کشاورزی است.

وی افزود:طرح جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی گذشته در بیش از ۳۲ هزار هکتار اجرا شد که استان چهارمحال وبختیاری جزء سه استان برتر کشوری قرار گرفت که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و استقبال خوب کشاورزان وموفقیت در این طرح در سال زراعی جدید در بیش از ۶۰ هزار هکتار اجرا خواهد شد.

برزگر با بیان اینکه در میزان سطح بیمه شده زراعی و باغی استان رتبه یک کشوری را از آن خود کرده است افزود: تطبیق بیش از 90 درصدی طرح الگوی کشت از دیگر موفقیت‌های بخش کشاورزی استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کشت گل‌های پیازی در شهرستان بروجن، کشت آفتابگردان در شهرستان کوهرنگ و ذرت دانه‌ای در خانمیزا را از اتفاقات خوب بخش کشاورزی در سال زراعی گذشته دانست و یادآور شد: در سال زراعی جدید طبق اعلام هواشناسی بارش‌های پیش از موعد را خواهیم داشت که برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برداشت محصولات ذرت، چغندر قند و سیب‌زمینی باید انجام شود و همچنین باید در کشت‌ها‌ی پاییزه نسبت به سال‌های گذشته تسریع شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید