Iranian Agriculture News Agency

صادرات سالانه پنج هزار تُن ماهی قزل‌آلا از چهارمحال و بختیاری

مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری گفت: در طول برنامه هفتم توسعه کشور صادرات ماهی قزل‌آلای تولیدی در این استان به خارج از ایران تا پنج هزار تُن در سال افزایش می‌یابد.

صادرات سالانه پنج هزار تُن ماهی قزل‌آلا از چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال وبختیاری، نامدار ملک‌پور روز سه‌شنبه در خصوص برنامه صادرات محصولات این حوزه تاکید کرد: تا پایان سال‌جاری ۵۰۰ تُن ماهی قزل‌آلای تولیدی در این استان به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، روسیه و ارمنستان صادر می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ کارخانه فرآوری و بسته‌بندی ماهی قزل‌آلا در چهارمحال و بختیاری افزود: این واحدها با ظرفیت اسمی تولید ۳۰ هزار تُن در سال فعالیت دارند.

ملک‌پور خاطرنشان کرد: به‌منظور تحقق اهداف پیش‌بینی شده برای افزایش سالانه پنج هزار تُن صادرات ماهی قزل‌آلای چهارمحال و بختیاری در طول برنامه هفتم توسعه سه کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در استان با ظرفیت اسمی هشت هزار تُن در حال تاسیس است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۶۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم در واحدهای تولیدی فرآوری و بسته‌بندی آبزیان چهارمحال و بختیاری مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل یکی از شرکت‌های فرآورده‌های گوشتی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سال گذشته سه هزار تُن ماهی قزل‌آلا در این واحد تولیدی فرآوری و در بازارهای هدف داخلی عرضه شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید