Iranian Agriculture News Agency

یک میلیون و ۵۳۴ هزار قطعه سهم جوجه‌ریزی چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ‌سهم این استان برای جوجه‌ریزی مردادماه جاری یک میلیون و ۵۳۴ هزار قطعه تعیین شده است.

یک میلیون و ۵۳۴ هزار قطعه سهم جوجه‌ریزی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال و بختیاری، سید عباس میراحمدی تأکید کرد: هم‌اکنون ۲۱۵ واحد پرورش مُرغ گوشتی با ظرفیت تولید پنج میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره و ۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی سالانه در چهارمحال و بختیاری فعال است.

وی افزود:‌ خردادماه امسال ۵۹ واحد پرورش مُرغ گوشتی در چهارمحال و بختیاری نسبت به یک‌میلیون و ۱۱۷ هزار قطعه جوجه ریزی و در تیرماه سال جاری ۶۶ واحد نسبت به یک‌میلیون و ۳۳۵ هزار قطعه جوجه ریزی اقدام کردند.

میراحمدی اضافه کرد:‌ برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین مْرغ کشور در تیرماه امسال ۱۳۵ میلیون قطعه جوجه ریزی بود که سهم چهارمحال و بختیاری یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه تعیین شد.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده در تیرماه امسال، چهارمحال و بختیاری تعهد خود را در جوجه ریزی انجام داده و نیاز را تأمین کرده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: وزارت جهاد کشاورزی هدف جوجه ریزی مردادماه جاری را ۱۴۵ میلیون قطعه در نظر گرفت و سهم استان از این هدف‌گذاری یک‌میلیون و ۵۳۴ هزار قطعه تعیین شد.

وی گفت: در این راستا سهم جوجه ریزی چهارمحال و بختیاری از هدف‌گذاری مردادماه جاری تا سه‌شنبه شب (یازدهم مردادماه جاری) برابر ۴۱۳ هزار و ۸۰۰ هزار قطعه در ۱۹ واحد مُرغداری انجام‌شده است و بقیه این تعهد تا پایان ماه جاری محقق می‌شود.

میراحمدی تأکید کرد: نیاز چهارمحال و بختیاری به مُرغ روزانه ۶۰ تا ۷۰ تُن است که این نیاز با جوجه ریزی یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه در هر دوره تأمین می‌شود.

وی با اشاره به انجام پیش‌بینی لازم برای ذخیره‌سازی مُرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری افزود: از روز دوشنبه هفته آینده مازاد تولید مُرغ در استان وجود دارد که این مُرغ مازاد در انبارها ذخیره‌سازی می‌شود.

میراحمدی خاطرنشان کرد: برای تأمین مُرغ موردنیاز مردم چهارمحال و بختیاری هم‌زمان با اربعین حسینی و عزاداری‌های پایان ماه صفر هیچ‌گونه کمبودی در استان وجود ندارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید