Iranian Agriculture News Agency

هوشمندسازی یارانه آرد ونان و ثمراتی که داشت

هوشمندسازی یارانه آرد ونان و ثمراتی که داشت

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال و بختیاری، بیش از یک سال است که از اجرای طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان به‌منظور مدیریت قیمت نان و شفاف‌سازی میزان تخصیص آرد به نانوایی‌ها می‌گذرد.

طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان با قرار دادن دستگاه‌های کارت‌خوان در اختیار نانوایی‌ها شروع شد. همه نانوایی‌ها به این دستگاه تجهیز شدند و این طرح باهدف جلوگیری از خروج آرد یارانه‌ای از شبکه توزیع اجرایی شد.

حال باید دید اجرای این طرح در چهارمحال و بختیاری تا چه میزان موفق بوده و چه تأثیری در افزایش کیفیت نان و جلوگیری از توزیع آرد خارج از شبکه داشته است.

محمدرضا غفاری رئیس اتحادیه خبازان شهرستان شهرکرد، با اشاره به اجرای موفق طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اجرای این طرح باعث شد تا بسیاری از متخلفان آرد و نان از طریق سامانه «نانی نو» شناسایی و با متخلفان برخورد شود از طرفی نانوایانی که عملکرد قابل‌توجهی داشتند مورد تشویق قرار بگیرند و سهمیه  آن‌ها در چرخه افزایش پیدا کند.

وی، افزود: در چهارمحال و بختیاری ‌۸۹۰ نانوایی وجود دارد که ۳۹۰ نانوایی در شهرستان شهرکرد فعال است و همه نانوایان دولتی پزی به سیستم هوشمند سازی یارانه آرد و نان متصل هستند مگر چند مورد که با مشکلات فنی مواجه بوده و به‌زودی مرتفع خواهد شد.

رئیس اتحادیه خبازان شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه سامانه «نانی‌نو» تاکنون عملکرد خوبی داشته است، بیان کرد: اما این سامانه مشکلاتی همچون تعریف نشدن خرید نان با تعداد بالا برای مردم، رستوران‌ها و مکان‌های گردشگری به همراه دارد که در همین راستا افراد مجبور به کشیدن کارت تکراری هستند و درنتیجه از سهمیه آرد نانوا کم می‌شود و در این زمینه نیازمند آموزش به نانوایان و مردم هستیم.

غفاری یادآور شد: در مرحله جدید هوشمند سازی یارانه آرد و نان این قابلیت دیده‌شده است که پس از واردکردن رمز کارت یک پیامک بر گوشی خریدار ارسال می‌شود که نظرسنجی کیفیت نان نانوایان از خریداران سؤال می‌شود که درصورتی‌که خریداران از آن نانوایی رضایت داشتند آن نانوا مورد تشویق قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید