Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت گیلاس از باغات استان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت هزار و 600 تن گیلاس از باغات بارور گیلاس استان برداشت شود.

آغاز برداشت گیلاس از باغات استان

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال و بختیاری، ابراهیم شیرانی بیان کرد: سطح زیر کشت باغات گیلاس در استان 730 هکتار است که 430 هکتار به‌صورت نهال و 300 هکتار بارور است که از سطح زیر کشت باغات بارور پیش‌بینی می‌شود هزار و 600 الی هزار و 700 تن گیلاس برداشت شود.

وی گفت: گیلاس یکی از میوه‌هایی است که به دلیل سازگاری با شرایط و اقلیم مناطق مختلف استان ارقام و ژنوتیپ‌های بومی از گذشته در قسمت‌های مختلف استان کشت‌شده است و در حال حاضر توسعه‌ی باغات جدید با پایه‌های رویشی ارقام پر محصول و بازارپسند احداث و برنامه‌های احیاء باغات قدیمی و کم بازده با سرشاخه کاری در استان در حال اجرا است.

وی، خاطرنشان کرد: به دلیل گردشگر پذیری و مسافرت هم‌وطنان در ایام برداشت این محصول به استان بخش کثیری از این میوه به‌صورت تازه خوری مصرف‌شده و درصدی هم به استان‌های اصفهان و تهران ارسال می‌شود.

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با اشاره به ارسال بیش از 60 هزار پیامک کوتاه هشدار هواشناسی و آموزش نحوه جلوگیری از خسارت سرمازدگی بهاره به باغداران افزود: امسال با مدیریت و همکاری دوجانبه سازمان جهاد کشاورزی استان و باغداران جهت جلوگیری از خسارت سرمازدگی بهاره باغات، سرمازدگی  نسبت به سال‌های گذشته به حداقل رسید.

ابراهیم شیرانی گفت: ارقام مورد کشت رقم‌های آزادی، سیاه تک‌دانه وسیله مشهد است که شهرستان سامان بیشترین سطح زیر کشت این محصول رتبه خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید