Iranian Agriculture News Agency

ایجاد وتوسعه ساختارهای غیر دولتی واستفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان‌ها راهکار افزایش بهره‌وری وارتقا تولید در بخش کشاورزی استان

ایجاد وتوسعه ساختارهای غیر دولتی واستفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان‌ها راهکار افزایش بهره‌وری وارتقا تولید در بخش کشاورزی استان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید مشترک از مزرعه تحقیقاتی گهرباران که به همراه معاون محترم هماهنگی و امور اقتصادی استانداری، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و دیگر مسئولین برگزار شد، گفت: ایجاد و توسعه ساختارهای غیر دولتی و استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان‌ها راهکار افزایش بهره‌وری وارتقا تولید در بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان پس از موفقیت بزرگ کشوری در تغییر ساختار در زمینه هوشمند سازی معاملات مرغ، حالا به دنبال ایجاد و توسعه ساختارهای غیر دولتی مراکز رشد کشاورزی و استفاده از ظرفیت دانش بنیان‌ها است، تا گام بلندی دیگر در حوزه تولید بذر ونهاده در استان برداشته شود.

حسین برزگر، در این بازدید، گفت:با توجه به وضعیت موجود و تحریم‌های حاکم بر کشور، در توسعه بخش کشاورزی باید از ظرفیت و توان بخش نخبگان، شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه استفاده کرد تا از وابستگی این حوزه به سایر کشورها جلوگیری کرد.

وی، بیان کرد: برای خودکفایی استان در برخی حوزه‌ها مانند تولید بذر، نهال، تولید ماشین‌آلات مورد نیاز کاشت، داشت و برداشت متناسب با جغرافیای استان نیاز به فعالیت‌های پژوهشی است که برخی از این فعالیت‌ها از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناوری انجام شده است. با پرنگ شدن ارتباط بین این شرکت‌ها و بخش دولتی، استفاده از این ظرفیت‌ها رونق خواهد گرفت امیدواریم در سال‌های آتی شاهد پایلوت شدن استان چهارمحال وبختیاری در زمینه تولید بذور ونهاده‌ها باشیم.

وی عنوان کرد: سازمان جهادکشاورزی استان برای حمایت از تولیدکننده محصولات و کشاورز، به عنوان پل ارتباطی بین تولیدکنندگان محصول نوآوری و کشاورز است، تا بین کشاورزان و تولیدات‌کنندگان محصولات، اعتماد ایجاد کند.

وی، بر توسعه بحث کشاورزی قراردادی برای افزایش تولید و ضریب اطمینان کشاورز تاکید کرد و گفت: استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌هایی است که تولیدات سالم دارد.

حسین برزگر، افزود: افزایش ارتباط بین فعالان حوزه کشاورزی و پارک علم و فناوری نیاز به برنامه‌ریزی دارد و نبود ارتباط بین حوزه کشاورزی و پارک علم و فناوری باعث ضرر و آسیب به حوزه  کشاورزی و فعالیت نخبگان فعال  می شود.

معاون محترم هماهنگی وامور اقتصادی استانداری نیز با تقدیر از اقدامات گسترده سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات در زمینه تولید بذور ونهاده‌ها با توجه به پتانسیل‌های استان گفت: با این اقدامات گسترده در سال‌های آتی شاهد پایلوت شدن استان در کشور در این حوزه و حتی صادرات بذر و نهال خواهیم بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید