Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی چهار محال و بختیاری؛

۵۰ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی استان چهارمحال وبختیاری، حسین برزگر با اشاره به اینکه ۵۰ مجتمع دامپروری در استان راه‌اندازی می‌شود، گفت: هم‌اکنون ۳۰ هزار رأس دام سنگین و یک میلیون رأس دام سبک در استان وجود دارد.

۵۰ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این مجتمع‌های دامپروری در مساحتی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار ساخته می‌شود.

وی افزود: در یک افق پنج‌‌ساله باید ۱۵ هزار نفر در بخش کشاورزی استان مشغول به کار شوند و تولید گوشت بیش از ۱۵ هزار تُن افزایش پیدا کند.

برزگر اضافه کرد: هدف از ایجاد این مجتمع‌های دامپروری در مرحله نخست جمع‌آوری دام‌های پراکنده از سطح شهر است و در مرحله بعدی استفاده از فارغ‌التحصیلان این رشته و به کارگیری آن‌هاست.

وی عنوان کرد: ۱۲۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی استان در سفر ریاست‌جمهوری تخصیص گرفته‌ایم و ۱۳۰ میلیارد تومان هم آورده متقاضی خواهد بود و ما برای اتمام زیرساخت‌ها نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار امیدواری کرد: امسال اقدامات فاز اولیه ۲۰ مجتمع گلخانه‌ای و دامپروری در استان انجام شود.

وی اظهار داشت: جهاد کشاورزی استان برای انجام زیرساخت‌های این ۵۰ مجتمع دامپروری نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

برزگر بیان کرد: ما برای تأمین نهاده‌های دامی در استان سعی داریم شرکت نهاده‌های تولید خوراک دام را در استان راه‌اندازی کنیم.

وی گفت: به منظور تکمیل زنجیره تخم‌مرغ با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی یک واحد تولیدی با ظرفیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه‌ای در بروجن مکان‌یابی‌ شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید