Iranian Agriculture News Agency

به گزارش ایانا در استان چهارمحال وبختیاری؛

آغاز مطالعه وطراحی احداث 43 مجتمع دامپروری در استان /بهبود ونقش آفرینی مدیریت جهادی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان،از آغاز مطالعه وطراحی احداث 43 مجتمع دامپروری در استان در راستای بهبود ونقش آفرینی مدیریت جهادی در بخش کشاورزی،خبرداد.

آغاز مطالعه وطراحی احداث 43 مجتمع دامپروری در استان /بهبود ونقش آفرینی مدیریت جهادی

حسین برزگر در همین خصوص توضیح داد: در سال جاری مطالعه وطراحی احداث 43 مجتمع دامپروری در استان آغاز شد که انشالله به زودی با اجرای طرح مذکور شاهد توسعه بیشتر بخش دامپروری  در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه سالیانه تولیدات محصولات دام و طیور به ۳۷۲ هزارتن در استان رسیده است افزود: 536 واحد گاو داری صنعتی، 394 واحد پرواربندی گوساله و بره، 209 واحد تولید مرغ گوشتی در استان فعال می‌باشد که با اضافه شدن این 43 مجتمع دامپروری شاهد توسعه بیشتر این بخش خواهیم بود.

برزگر بیان کرد:این استان ظرفیت بی‌نظیری در حوزه کشاورزی و دامداری دارد و یکی از قطب‌های تامین امنیت غذایی کشور به خصوص در حوزه دامداری و دامپروری است که در همین راستا طراحی احداث مجتمع‌های مذکور آغاز و با جدیت در حال پیگیریست.

لازم به ذکر است: چهارمحال و بختیاری بیش از ۷۰ هزار دام سنگین و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دام سبک سنتی صنعتی و عشایری دارد که به عنوان یکی از قطب دامپروری عشایری کشور محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید