Iranian Agriculture News Agency

توسعه هزار هکتار باغ در اراضی کشاورزی استان در سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری،رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، در نشست توسعه باغات در اراضی شیب دار،از توسعه باغات در هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان،در سال جاری ،خبرداد.

توسعه هزار هکتار باغ در اراضی کشاورزی استان در سال جاری

حسین برزگر،با اشاره به اینکه، توسعه باغات در اراضی شیب دار فرصتی برای افزایش رونق تولید می باشد افزود:الحمدالله در سال جاری هزار هکتار به سطح باغات استان اضافه شد که نوید دهنده افزایش کمی وکیفی محصولات باغی ورشد اشتغال زایی در سال های آتی می باشد.

وی،بیان کرد: از مزایای طرح توسعه باغات که با مشارکت مردم صورت می‌گیرد می‌توان به افزایش درآمد زایی،اشتغال زایی ،افزایش تولیدات باغی وفراوری، مقابله با فرسایش خاک، حفظ و احیای منابع طبیعی و جلوگیری از تصرف اراضی، پیشگیری از تغییر کاربری‌های نامناسب زمین‌های کشاورزی و ملی، استفاده از روان آب‌های سطحی، استفاده از آب سبز با هدف افزایش بهره وری ، حفاظت از آب و خاک و اجرای عملیات آبخیزداری اشاره کرد.

برزگر،اظهارکرد: از این هزار هکتار 420 هکتارمربوط به  احداث باغ دیم  می باشد که سازمان جهاد کشاورزی 10 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض دولتی بصورت اوراق هزینه کرده است ومابقی مربوط به احداث باغات آبی با ارائه نهال لیبل دار ونظارت و با مشارکت باغداران انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان،گفت: همچنین 174 هکتارعقد قرارداد مصوب ماده 3 و48 هکتار مصوب مستثنیات جهت واگذاری وتوسعه باغات در اراضی شیبدار انجام شده است که انشالله به زودی به سطح باغات استان اضافه می گردد

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید