Iranian Agriculture News Agency

افزایش تولیدات کشاورزی استان در چند دهه اخیر چشمگیر است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از افزایش تولیدات کشاورزی بصورت چشمگیر در چند دهه اخیر،خبرداد.

افزایش تولیدات کشاورزی استان در چند دهه اخیر چشمگیر است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری،رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در نشست خبری با مطبوعات استان،از افزایش تولیدات کشاورزی بصورت چشمگیر در چند دهه اخیر،خبرداد.

حسین برزگر، به پیشرفت‌های استان در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: میزان تولیدات کشاورزی استان در سال ۱۳۵۶ حدود ۲۹۶ هزار تن بوده در حالیکه این میزان تولیدات در حال حاضر به یک میلیون و ۶۲۷ هزار تن رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در طول چهار دهه اخیر، محصولات زراعی استان به ۹۸۶ هزار تن، محصولات باغی به ۲۳۴ هزار تن، محصولات دام و طیور به ۳۷۲ هزارتن، محصولات شیلاتی به ۲۲.۵ هزار تن و تولید قارچ دکمه‌ای به ۶ هزار و ۸۰۰ تن افزایش یافته درحالیکه در سال ۵۷ میزان محصولات زراعی استان ۲۲۱ هزار تن، محصولات باغی ۲۹ هزار تن، محصولات دام و طیور ۴۷ هزار تن و محصولات شیلاتی استان بسیار ناچیز بوده است.

برزگر خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی دو واحد گاوداری صنعتی در استان فعال بود اما این تعداد به ۵۳۶ واحد در حال حاضر افزایش یافته است و در حالیکه در سال ۵۷ تنها پنج واحد پرواربندی گوساله و بره در استان وجود داشت اما این تعداد در سال ۹۷ به ۳۹۴ واحد رسید و تعداد واحد تولید مرغ گوشتی از پنج واحد به ۲۰۹ واحد در حال حاضر افزایش یافته است.

وی، با اشاره به ،عملکرد جهاد سازندگی در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: بنیان بیش از ۸۰ درصد جاده‌های روستایی و شبکه برق روستایی در زمان جهاد سازندگی ایجاد شده است.

برزگر توسعه گلخانه‌ها را از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت جهاد سازندگی در سال‌های اخیر اعلام کرد و گفت: در حالیکه قبل از انقلاب و طی سه دهه اخیر هیچ واحد گلخانه در استان وجود نداشت اما در حال حاضر ۵۶ هکتار گلخانه در استان ایجاد شده است

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید