Iranian Agriculture News Agency

اجرای فاز نخست برنامه مراقبت از بیماری‌های ویروسی آبزیان در چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از انجام فاز ابتدایی برنامه ملی مراقبت از بیماری‌های ویروسی آبزیان در چهارمحال و بختیاری خبر داد

اجرای فاز نخست برنامه مراقبت از بیماری‌های ویروسی آبزیان در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، مظاهر زمانی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری به عنوان قطب تولید ماهیان سردابی در کشور، جایگاه مهمی در تأمین این ماده غذایی مفید برای مصرف داخلی و صادرات محصولات مختلف این صنعت، داراست.

وی افزود: یکی از وظایف مهم سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل دامپزشکی استان‌ها پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری‌های دام، طیور و آبزیان است که در این راستا هر ساله برنامه‌هایی در سطح ملی و استانی اجرا و موجب حفظ سرمایه‌های دامی می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره‌کل دامپزشکی استان گفت: در راستای اجرای دستورالعمل برنامه ملی مراقبت از بیماری‌های ویروسی آبزیان سازمان دامپزشکی کشور فاز اول این برنامه در استان آغاز شده و تا پایان آذرماه نیز ادامه خواهد داشت.

زمانی بیان کرد: بر اساس این برنامه کارشناسان شبکه‌های دامپزشکی از تمامی مزارع تکثیر و پرورش ماهی واجد شرایط (طبق دستورالعمل)  در استان که حدود ۴۸۰ مزرعه بوده نمونه‌برداری کرده و به آزمایشگاه مرکز تشخیص بیماری‌های ماهیان سردابی در شهرکرد ارسال می‌کنند.

به گفته وی، همه مزارع تکثیر، تفریخ و پرورش واجد شرایط براساس دستورالعمل تحت مراقبت فعال قرار گرفته و از نظر وجود بیماری‌های ویروسی کنترل می‌شوند، همچنین کارشناسان دامپزشکی استان آماده ارائه هرنوع مشاوره در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری در سطح مزارع پرورش ماهی هستند

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید