Iranian Agriculture News Agency

طرح کشت قراردادی گندم در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری از آغاز طرح کشت قراردادی گندم در استان خبر داد.

طرح کشت قراردادی گندم در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، عمت‌الله تقی‌زاده ،افزود: این طرح در راستای ایجاد الگوی پایدار کشت، تحقق خودکفایی در تولید گندم و حمایت از کشاورزان با حذف واسطه‌ها و تولید محصول باکیفیت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: کشاورزان می‌توانند برای ثبت قرارداد به وب سایت شرکت بازرگانی دولتی ایران مراجعه و نرم‌افزار کاربردی کشاورزی قراردادی را در گوشی همراه خود نصب کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه سیم‌کارت تلفن همراه باید به نام خود کشاورز باشد تا فرایند استعلام به درستی انجام گیرد، تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند پس از ثبت مشخصات فردی و مشخصات سطح زیرکشت با تایید الکترونیکی، قرارداد را منعقد کنند.

تقی‌زاده ادامه داد: کشاورزان با مشارکت در این طرح از بسته‌های تشویقی برای تهیه نهاده و بیمه محصول بهره‌مند می‌شوند و دولت بهای گندم دریافتی را به قیمت خرید تضمینی پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای گندمکاران فعال در نقاط مختلف استان، خاطرنشان کرد: امید است با استقبال خوب کشاورزان بتوان این طرح را با موفقیت در استان اجرا کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش ۵۰ درصد خرید تضمینی گندم در استان در سال زراعی گذشته، افزود: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به میزان ۲۷ هزار تن گندم از کشاورزان استان به قیمت تضمینی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شد.

قابل ذکراست: سالانه بیش از ۵۸ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم قرار می‌گیرد که ۲۰ هزار هکتار از این میزان گندم آبی و ۳۸ هزار هکتار گندم دیم است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید