Iranian Agriculture News Agency

صدور ۴ هزار و۲۷۶ جواز تاسیس در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از صدور چهار هزار و ۲۷۶ جواز تاسیس برای زیربخش‌های کشاورزی این استان در سالجاری خبر داد

صدور ۴ هزار و۲۷۶ جواز تاسیس در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، حسین برزگر رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، افزود: در سالجاری ۱۷ جواز تاسیس گلخانه در استان صادر شد که از این تعداد تاکنون ۹ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که از ابتدا تا پایان سال گذشته، ۳۸۹ جواز تاسیس گلخانه در استان صادر شده بود و ۱۷ واحد به مرحله بهره‌برداری رسید.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری همچنین به صدور چهار هزار و ۲۵۹ جواز تاسیس در دیگر بخش‌های کشاورزی استان در سالجاری اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۲ هزار واحد به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

برزگر از رشد چشمگیر صدور پروانه‌های راه‌اندازی مشاغل خانگی بخش کشاورزی در استان طی سالجاری نیز خبر داد و گفت: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تنها ۲۳۵ فقره پروانه ایجاد مشاغل خانگی در استان صادر شده بود.

وی با بیان اینکه واحدهایی که جواز تاسیس دریافت می‌کنند برای دریافت تسهیلات باید در سامانه سیتا (سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری) ثبت‌نام کنند، اظهار داشت: امسال به واحدهای دارای شرایط از محل بند الف تبصره ۱۸ حدود ۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

برزگر خاطرنشان کرد: همچنین در بخش مشاغل خانگی ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و از محل سرمایه در گردش نهاده‌های دام (دامدار کارت) ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۰ هزار مورد تقاضا برای ایجاد واحدهای زیرمجموعه بخش کشاورزی به این سازمان ارائه می‌شود، افزود: بخش زیادی از این تقاضا به سبب برخوردار نبودن از ضوابط فنی، رعایت حرائم و تعیین خدمات موفق به کسب جواز تاسیس نمی‌شوند.

قابل ذکر است؛ یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است. از مجموع اراضی این استان ۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد سطح زیرکشت اراضی کشاورزی استان است و در حال حاضر ۶۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید