Iranian Agriculture News Agency

برگزاری چهارمین جلسه دوره آموزشی تخصصی شناخت هجمه های فرهنگی غرب و شیوه های مقابله با آن

چهارمین جلسه دوره آموزشی تخصصی با محوریت شناخت هجمه های فرهنگی غرب و شیوه های مقابله با آن با حضور کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان و با تدریس استاد ارجمند حوزه و دانشگاه جناب آقای دکتر بسیج در سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری برگزار گردید.

برگزاری چهارمین جلسه دوره آموزشی تخصصی شناخت هجمه های فرهنگی غرب و شیوه های مقابله با آن

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال بختیاری، حجت الاسلام حبیب الله زمانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان طی سخنانی گفت:اگر باورمان شده انقلاب اسلامی ما هدفش احیای فرهنگ قرآنی و ارزشهای متعالی اسلامی بوده است بیان داشت:ارزشهایی که در زمان طاغوت، دراثر همین تهاجم فرهنگی، در شرف از دست رفتن بود و بهای سنگینی برای رهای از آن موقعیت پرداختیم.

وی افزود:بنابراین، تهاجمات ناگوار و زیانبار نباید موجب نگرانی و دلهره شود و آنچه که اضطراب آور و نگران کننده است، این است که انسان در مقابل این تهاجمات از قدرت دفاعی کافی برخور دارنباشد.تهاجم فرهنگی هم یکی از این تهاجمات است و از این قانون مستثنا نیست. در این دنیای بی بهره از مکرمت اخلاقی و فضایل انسانی و بهره مند از توان بالای تکنولوژی، نمی توان توقع داشت که تهاجم فرهنگی شوم نباشد یا از میان برود.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سعیدی مسئول اداره آموزش عقیدتی سازمان در سخنانی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی چیزی نیست که امروز به عنوان شیوه ای جدید به کار رود بلکه در طول تاریخ بشری در اشکال مختلف علیه انبیای الهی و حرکت های انقلابی مورد استفاده قرار گرفته است و در طول تاریخ پر ماجرای اسلام دشمن بارها از این حربه ها استفاده نموده است اظهار داشت:اگر چه در طول تاریخ همواره نبرد فرهنگی وجود داشته است اما نباید فراموش کرد که این تهاجم و نبرد فرهنگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ابعاد تازه تر و گسترده تری به خود گرفته است. اینک تمامی قدرت ها به تکاپو افتاده اند تا از گسترش موج سهمگین انقلاب اسلامی و فرهنگ حرکت آفرین و حیات بخش آن به هر شیوه ممکن جلوگیری نمایند.

حمیدرضا بسیج مدرس دوره فوق نیز با بیان اینکه تهاجم فرهنگی فرایندی فرهنگی است، باید با ابزارهای فرهنگی با آن مقابله کرد و از مبارزه با ابزار خشن پرهیز نمود؛ یعنی تولیدات فرهنگی متناسب با فرهنگ ملّی و دینی را باید گسترش داد و از نیروهای متعهد و دلبسته به کشور در ساخت این تولیدات کمک گرفت؛ و سپس با بهترین روش‌ها این تولیدات را به جوانان عرضه کرد.

وی بیان داشت:علاوه بر این به جای آن‌که بخواهیم در برابر تهاجمات غرب به صورت تدافعی عمل کنیم، از قبل ریشه ‌های فرهنگی خود را قوی سازیم و حالتی تهاجمی به خود بگیریم،چون علت اصلی ورود مظاهر فرهنگ غربی به کشور ما، عدم توسعه در زمینه‌های فنی، اقتصادی و سیاسی عنوان می‌شود، بکوشیم با نیروهای متخصص و استفاده‌ی مناسب از پیشرفت‌های فرهنگ مادی غرب، مقدمات پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور را در تمام زمینه‌ها فراهم آوریم و قشر جوان که معمولاً آسیب‌پذیرترین اقشار در برابر تهاجم فرهنگی هستند، باید مورد توجه بیش‌تری قرار گیرند و تأمین نیازهای جسمی و روحی آنان در اولویت‌های اول برنامه‌های کلان کشور باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید