Iranian Agriculture News Agency

کاهش ۳۵ درصدی تولید میوه های تابستانه در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از کاهش ۳۵ تا ۴۰ درصدی تولید میوه های تابستانه در استان خبر داد و گفت: علت این موضوع سرمازدگی بهاره است.

 کاهش ۳۵ درصدی تولید میوه های تابستانه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطاالله ابراهیمی اظهار کرد: زردآلو، گیلاس و آلبالو از جمله میوه‌های تابستانه است که در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل سرمازدگی بهاره تولید این محصولات در استان با کاهش ۳۵ تا ۴۰ درصدی همراه بوده است، عنوان کرد: بیشترین تولیدات در شهرستان‌های سامان و بن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به سطح زیر کشت این نوع درختان در استان اشاره کرد و ادامه داد: سطح باغات بارور گیلاس، آلبالو و زردآلو در استان به ترتیب، ۴۱۰ هکتار، ۱۶۵ هکتار و ۶۴۶ هکتار است.

ابراهیمی با بیان اینکه برخی از باغات به دلیل نرسیدن سن بلوغ نهال بارور نیستند، مطرح کرد: ۳۳۰ هکتار از باغات گیلاس، ۳۳ هکتار از باغات آلبالو و ۵۴ هکتار از باغات زردآلو هنوز به مرحله باروری نرسیده است.

وی افزود: بر اساس پیش بینی‌ها امسال ۸۵۰ تن آلبالو، هزار و ۱۵۰ تن گیلاس و دو هزار و ۳۰۰ تن زردآلو از باغات استان برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات چهارمحال و بختیاری مجهز به آبیاری نوین است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید