Iranian Agriculture News Agency

رفع تصرف بیش از 9 هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۹.۵ هکتار از اراضی کشاورزی که تصرف شده ،توسط یگان حفاظت جهادکشاورزی شناسایی و رفع تصرف شد.

رفع تصرف بیش از 9 هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سرهنگ یوسف باقری گفت: در این مدت ۸۳۵ مورد تخلف تغییر کاربری در اراضی کشاورزی استان شناسایی و ۷۷ حکم قطعی قلع و قمع و دیوارکشی غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان اجرا شد.

به گفته وی، در این مدت ۲۹۵ مورد احکام تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری با تخلف تغییرکاربری غیرمجاز دیوارکشی نیز شناسایی شد.

وی با بیان اینکه هرگونه ساخت و ساز و تغییر کاربری در اراضی کشاورزی باعث از بین رفتن خاک و زمین حاصل‌خیز کشاورزی می‌شود، اظهار داشت: در این مدت ۱۷۶ فقره تغیری کاربری نیز در مراحل ابتدای به اقدام به ساخت و ساز شناسایی و اخطار صادر شد.

باقری افزود: کشاورزان با ایجاد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی به دنبال افزایش ارزش زمین‌های کشاورزی هستند و بیشترین تعداد تصرفات در ارضای کشاورزی در شهرستانهای بن، سامان، لردگان و کوهرنگ انجام شده است.

وی گفت: سامانه ۱۳۱ آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی است و شهروندان در مناطق مختلف استان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی به این سامانه اطلاع دهند تا ظرف ۷۲ ساعت کاشورزان نسبت به بررسی موضوع اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید