Iranian Agriculture News Agency

تقی‌زاده در نشست قرارگاه امنیت غذایی :

ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در چهارمحال و بختیاری ۱۴۵ هزار تن است

سرپرست اداره کل غله چهارمحال و بختیاری گفت: ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در استان ۱۴۵ هزار تن است و این ظرفیت بیش از مصرف یک سال مردم است که از این میزان ۲۷ هزار تن ملکی و ۱۱۸ هزار تن ذخیره‌سازی بخش خصوصی است.

ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در چهارمحال و بختیاری  ۱۴۵ هزار تن است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، نعمت‌الله تقی‌زاده  در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان با اشاره به اهمیت تامین به‌ موقع کالاهای اساسی مردم گفت: ذخیره گندم مورد نیاز این استان مطلوب است و تا سه ماه آینده به اندازه کافی در انبارها ذخیره‌سازی شده است.

 وی با اشاره به تامین کالاهای اساسی به خصوص گندم و نان به عنوان کالای اساسی و مورد نیاز خانوار گفت: هم اکنون ۱۳ کارخانه آرد در استان مجوز فعالیت دارند که از این تعداد ۹ کارخانه با ۴۰ درصد ظرفیت فعال است و یک کارخانه در دست احداث و سه کارخانه غیر فعال است.

وی گفت:سرانه مصرف گندم در استان ۱۰ کیلوگرم به ازای هر نفر و آرد ۸/۸ کیلوگرم است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

تقی‌زاده به تشکیل کارگروه نظارت ویژه بر نانوایی استان اشاره کرد و گفت : کارگروه جهت نظارت ویژه بر نانوایی‌ها با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در حال تشکیل است.

به گفته وی، امسال ۱۱۵ هزار تن گندم بین کارخانجات آرد استان توزیع و بیش از ۱۰۰تن آرد بین صنوف و نانوایان توزیع شده است.

وی گفت: هم‌اکنون کارخانه‌های آرد استان با ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کند و احداث کارخانه جدید آرد در استان توجیح ندارد.

تقی‌زاده اظهار داشت: امسال ۱۰۰ نانوایی را برای دریافت تسهیلات ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون ریالی با بازپرداخت پنج ساله و نرخ سود ۱۵ درصد به بانک‌های عامل معرفی شده است.

سرپرست اداره کل غله چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعال بودن کارخانه قند استان افزود: هم‌اکنون هشت هزار تن شکر سفید در استان ذخیره‌سازی شده و آمادگی توزیع شکر در موارد خاص  با نرخ مصوب وجود دارد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون مجوز توزیع ۱۷۰ تن شکر صادر شده که این میزان با هماهنگی جهادکشاورزی توزیع خواهد شد.

تقی‌زاده افزود: اکنون یک هزار و ۸۰۰ تن برنج تایلندی و پاکستانی در انبارهای استان ذخیره سازی شده و یک هزار تن دیگر نیز در حال حمل به استان است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید