Iranian Agriculture News Agency

نخستین جشنواره آشپزی با قارچ ۱۶ بهمن‌ماه در شهرکرد برگزار می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری از برگزاری نخستین جشنواره آشپزی قارچ در استان در ۱۶ بهمن‌ماه خبر داد و گفت: این جشنواره برای حمایت از رونق تولیدات داخلی، ترویج غذای سالم و افزایش سرانه مصرف قارچ در شهرکرد برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره آشپزی با قارچ ۱۶ بهمن‌ماه در شهرکرد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، حسن برزگر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری از برگزاری نخستین جشنواره آشپزی قارچ در استان در ۱۶ بهمن‌ماه خبر داد و گفت: این جشنواره برای حمایت از رونق تولیدات داخلی، ترویج غذای سالم و افزایش سرانه مصرف قارچ در شهرکرد برگزار می‌شود.

برزگر افزود: تاکنون بیش از ۳۵ نفر برای شرکت دراین جشنواره ثبت نام کردند .

وی با اشاره به اینکه استان در تولید قارچ رتبه هفتم کشوری را به خود اختصاص داده است، گفت: سرانه مصرف قارچ که سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هاست در جهان حدود پنج کیلوگرم در سال به ازای هر نفر است که این آمار در کشور ۱.۵ کیلوگرم و برای مردم چهارمحال و بختیاری کمتر از ۷۰۰ گرم است.

به گفته وی، هم‌اکنون در استان ۶ هزار و ۵۰۰ تن قارچ تولید می‌شود در حالی‌که سرانه مصرف این محصول در استان پایین‌تر از میزان تولید است.

برزگر افزود: در استان سه واحد صنعتی و ۱۵۰ واحد سنتی تولیدقارچ فعال است که بیشترین میزان قارچ تولیدی استان به خارج از استان و همچنین کشورهای کویت، عمان، ازبکستان، تاجیکستان و آذربایجان صادر می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید