Iranian Agriculture News Agency

ثبت نام 4 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در حوزه کشاورزی در سامانه نظام مهندسی کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون چهار هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در حوزه کشاورزی در سامانه نظام مهندسی کشاورزی ثبت‌نام کرده‌اند، دارای تجربه‌های اولیه هستند و ارائه تسهیلات ارزان قیمت و همچنین حمایت از آنها زمینه ورود به بازار کار و رقابت را فراهم می‌کند

ثبت نام 4 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در حوزه کشاورزی در سامانه نظام مهندسی کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، رییس سازمان چهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تمایل به خرید محصولات تولید خانگی در حوزه کشاورزی به‌علت کیفیت بالای آن و تنوع محصولات خانگی در سطح استان و کشور بالاست، گفت: اکنون محصولات کشاورزی خانگی مشتری‌پسند هستند.

عطاالله ابراهیمی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان با رویکرد توسعه مشاغل خانگی و خُرد در حوزه کشاورزی با اشاره به اینکه در محصولات صنعتی بهداشت عمومی بیشتر رعایت می‌شود، افزود: تولیدات مشاغل خانگی در حوزه کشاورزی باکیفیت، سالم‌تر و ایمن‌تر هستند و تمایل به مصرف این محصولات در جامعه بالاتر از محصولات صنعتی است و اعتماد عمومی جامعه به این محصولات بسیار بالاست.

وی اظهار داشت: اجرای طرح پایش مشاغل خانگی باید در دستور کار قرار گیرد تا مشاغل خانگی و خرد موفق و شکست خورده شناسایی و برای تداوم کار و توسعه مشاغل خانگی موفق ،حمایت بیشتری انجام شود و دلایل شکست مشاغل خانگی ناموفق شناسایی شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بسیاری از مشاغل خانگی برای ادامه و توسعه فعالیت، نیازمند تسهیلات هستند، افزود: با اجرای طرح پایش و شناسایی این مشاغل می‌توان زمینه پرداخت تسهیلات برای تداوم فعالیت این واحدها و مشاغل را فراهم کرد.

ابراهیمی افزود: درگذشته روستاها بخشی از نیاز شهرها را برآورده می‌کردند، اما امروز تولیدات کشاورزی به سمت روستاها می‌رود، در حالی که باید روستاها به سمت تولید بروند.

به گفته وی،هم‌اکنون ۳۳ تن نیاز روزانه تخم‌مرغ در استان است که حدود ۹ تن از این میزان در استان تولید می‌شود و از این میزان تنها یک و نیم(۱.۵) تن در روستاها تولید می‌شود که با توسعه طرح‌های تولیدی در مناطق روستایی می‌توان ضریب اطمینان برای تولید محصولات کشاورزی در استان را افزایش داد.

وی افزود: هم‌اکنون هشت واحد مرغ تخم‌گذار در استان مجوز فعالیت دارند که تنها پنج واحد فعال است.

ابراهیمی گفت:تاکنون چهار هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در حوزه کشاورزی در سامانه نظام مهندسی کشاورزی ثبت‌نام کرده‌اند، دارای تجربه‌های اولیه هستند و ارائه تسهیلات ارزان قیمت و همچنین حمایت از آنها زمینه ورود به بازار کار و رقابت را فراهم می‌کند.

به گفته وی، براساس آمار چهار هزار فارغ التحصیل حوزه کشاورزی نیز در این سامانه ثبت نام نکرده‌اند که با استفاده از ظرفیت این دانش آموختگان دانشگاهی و ایجاد مشاغل خانگی و خرد برای این افراد زمینه کسب تجربه برای آغاز فعالیت‌های بزرگتر را برای این جامعه و همچنین سایر افراد در مناطق روستایی و شهری را فراهم کرد.

وی افزود: براساس سهمیه اختصاص داده شده به استان در توسعه مشاغل خانگی در بخش کشاورزی امسال ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به این حوزه برای ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی اختصاص داده شده است که با پرداخت این تسهیلات و تشویق فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای استفاده از این فرصت می‌توان زمینه اشتغال ۱۰ تا ۲۰ درصد این افراد را فراهم کرد.

ابراهیمی به اهمیت توسعه مشاغل خانگی و خُرد و تداوم و استمرار فعالیت مشاغل ایجاد شده در این حوزه اشاره کرد و گفت: توجه به بازاریابی و تامین بازار فروش یکی از مهمترین سیاست‌های برای حمایت از این مشاغل است که باید  قبل از ایجاد مشاغل خانگی به آن توجه شود تا از شکست اشتغال ایجاد شده جلوگیری شود.

وی بر ارائه آموزش و تسهیلات حمایتی دیگر برای توسعه و تداوم این مشاغل ایجاد شده تاکید کرد و گفت: در حوزه برندسازی، بسته‌بندی و بازاریابی محصولات تولیدی در این بخش باید برنامه‌ریزی بیشتر انجام شود تا از طریق سامانه بازارگاه امکان فروش محصولات تولیدی این مشاغل فراهم شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید