Iranian Agriculture News Agency

بهرامی اعلام کرد :

اختصاص یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه سامانه های نوین آبیاری شهرستان کیار

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به تجهیز هفت هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کیار به سیستم های نوین آبیاری گفت :دولت برای تجهیز این سطح از زمین‌های کشاورزی شهرستان کیار به شبکه آبیاری نوین یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض اختصاص داده است.

اختصاص یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه سامانه های نوین آبیاری شهرستان کیار

به گزارش خبرنگار اینا در استان چهارمحال و بختیاری، حسین بهرامی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در شورای برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان کیار تاکید کرد: دولت برای تجهیز این سطح از زمین‌های کشاورزی شهرستان کیار به شبکه آبیاری نوین یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض اختصاص داده است.

وی افزود: تجهیز ۳۱۳ هکتار زمین کشاورزی جدید در شهرستان کیار به شبکه آبیاری نوین با کمک بلاعوض ۱۳۰ میلیارد ریالی دولت در دست اجرا قرار دارد.

بهرامی تصریح کرد: تاکنون۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌ای کم‌بهره و ارزان‌قیمت در قالب کشاورز کارت به کشاورزان شهرستان کیار پرداخت شده است.

وی یادآور شد: برای سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری طرح تکمیل و بهره‌برداری از مجتمع‌های دامپروری و گلخانه‌ای با ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات متوازن آماده شده که امید است تصویب شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تکمیل مجتمع پرورش ماهی رفن در شهرستان کیار به ۱۶۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

وی گفت: شهرستان کیار ۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و ۱۰ درصد تولید محصولات کشاورزی استان مربوط به این شهرستان است.

بهرامی تاکید کرد: اعتبارات مصوب استانی، نفت و متوازن شهرستان کیار در سال‌جاری ۶۸ میلیارد ریال در قالب ۲۳ طرح هزینه می‌شود که تاکنون ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برابر ۲۸ درصد تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: برای طرح‌های تامین و انتقال آب در پروژه‌های کشاورزی شهرستان کیار در سال قبل ۲۶۰ میلیارد ریال از محل ۶۱۵ میلیارد ریال اعتبارات جهش تولید استان برابر ۴۲ درصد به‌ منظور اجرای پنج طرح در این شهرستان اختصاص داده شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید