Iranian Agriculture News Agency

۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفت

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون ۳۴هزار بیمه‌نامه صادر و سطحی بیش از ۸۹ هزار هکتار زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

 ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، حمید رحیمی گفت: بیمه محصولات زراعی پاییزی از ابتدای مهرماه سال زراعی جاری آغاز شد و تا پایان آذرماه مهلت بیمه‌پذیری این محصولات وجود دارد و تا کنون ۳۴هزار بیمه‌نامه صادر و سطحی بیش از ۸۹ هزار هکتار زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

به گفته وی، محصولات زراعی پاییزه زیرپوشش بیمه کشاورزی شامل گندم و جو آبی و دیم، یونجه، عدس، نخود دیم است.

وی اظهار کرد: امسال محصول باغات و تنه درختان در برابر عوامل قهری پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است و تاکنون بیش از ۲۳هزار بیمه نامه با سطحی بیش از ۱۲ هزار هکتار زیرپوشش بیمه قرار دارد که روند عملیات بیمه باغات همچنان ادامه دارد.

رحیمی افزود: باغات بادام آبی و دیم، سیب، انگور، گردو، انار، گیلاس و آلبالو، هلو و شفتالو ، زردآلو، آلو و آلوچه، گل محمدی و درختان غیرمثمر کبوده، سپیدار و صنوبر زیرپوشش بیمه قرار داند.

وی اظهار کرد: کشاورزان، زارعان و باغداران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و بیمه کردن فعالیت‌های کشاورزی خود به مراکز و مدیریت‌های جهادکشاورزی، شعب بانک کشاورزی و شرکت‌های خدمات بیمه‌ای مستقر در محل خود مراجعه کنند.

به گفته وی، در سال زراعی گذشته بیش از ۱۵ هزار هکتار از باغات، ۲۰۸ هزار هکتار از محصولات زراعی و ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع استان که دارای طرح مصوب واگذار شده زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید