Iranian Agriculture News Agency

تمدید ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری تا پایال سال ۲۰۲۴ میلادی

در اجلاس هفتم کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر،‌ تمدید ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری تا پایال سال ۲۰۲۴ میلادی به تصویب رسید.

تمدید ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری تا پایال سال ۲۰۲۴ میلادی

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، اجلاس هفتم کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده آبی دریایی خزر روز چهارشنبه ۵ مهر با امضای پروتکل این اجلاس که بر تمدید ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری تا پایال سال ۲۰۲۴ میلادی تاکید داشت، به پایان رسید.

این پروتکل توسط نمایندگان کشورهای حاشیه دریای خزر شامل کشورهای جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان، قزقستان، فدراسیون روسیه و ترکمنستان به امضا رسید.

امضای این سند توسط سیدحسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

بنابر این گزارش، در اجلاس هفتم کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع آبی دریای خزر، هر کدام از کشورها اطلاعات خود را درباره بهره‌برداری از سهمیه صید منابع زنده آبی مشترک، اقدامات بازسازی و حفاظت از ذخایر آبزی سال ۲۰۲۲ را ارائه کردند و این کمیسیون به کارگروه علمی دستور داد تا پروژه برنامه جامع بررسی منابع زنده آبی دریای خزر و محیط زیست آنها را تدوین کند و همه کشورها توافق کردند که ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری تا پایان سال ۲۰۲۴ تمدید شود. همچنین برای سهمیه صید منابع زنده آبی مشترک برای سال ۲۰۲۴ توافق شد.

در این برنامه همچنین به کمیسیون آبزی‌پروری دستور داده شد تا پیشنهادات سازمان‌دهی رهاسازی مشترک بچه‌ماهی گونه‌های ماهیان خاویاری را تدوین کند.

همچنین تصویب نشان واره و سرواژه کمیسیون در این اجلاس به اتفاق آراء رسید.

گفتنی است؛ مقرر شد در سال ۲۰۲۴ اولین جلسه کارگروه کنترل و حفاظت و پایش برگزار شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید