Iranian Agriculture News Agency

فیفا به خاطر زنان میزبانی را از ایران گرفت؟

فدراسیون فوتبال درخواست میزبانی جام جهانی فوتسال در سال ۲۰۲۰ را داده در حالی که خوب می‌داند نمی‌تواند زنان را به استادیوم‌ها راه دهد!

فیفا به خاطر زنان میزبانی را از ایران گرفت؟

به گزارش ایانا به نقل از خبرورزشی، فیفا خیلی علاقه‌مند نیست میزبانی جام جهانی فوتسال در سال ۲۰۲۰ را به ایران محول کند. گویی مهدی تاج بعد از نشستی که با اینفانتینو داشت متوجه این موضوع شده و رسانه‌ها نیز تحلیل کرده‌اند این میزبانی به این دلیل به ایران اعطا نمی‌شود که در ایران خانم‌ها حق حضور در استادیوم‌های فوتبال و فوتسال را ندارند. 
حال سؤال اینجاست آیا واقعیت این‌چنین است؟ اگر این‌طور است چرا فدراسیون فوتبال درخواست میزبانی داده در حالی که خوب می‌داند نمی‌تواند زنان را به استادیوم‌ها راه دهد؟!
عباس ترابیان، رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال، در واکنش به این خبر می‌گوید: این می‌تواند یکی از دلایل باشد، اما قطعاً اگر میزبانی به ایران داده نشود دلایل دیگری هم دارد. ما نه بضاعت برگزاری بازی‌های جام جهانی را داریم و نه اینکه به دنبال دریافت این امتیاز هستیم! 
مهم‌ترین رقیب ما برای برگزاری بازی‌های جام جهانی ژاپن است. ژاپنی‌ها نزدیک به یک سال است برای گرفتن امتیاز میزبانی ستاد تشکیل داده‌اند و افراد این ستاد کسانی هستند که می‌توانند به راحتی در تصمیم‌گیری نقش داشته باشند. به طور مثال وزارت امور خارجه در این ستاد نماینده دارد. همچنین گمرگ. همه این‌ها به این خاطر است که کار‌های مربوط به میزبانی تسهیل شود، اما این خواست در ایران وجود ندارد و ما می‌خواهیم یک نامه از یک وزارتخانه بگیریم کلی مصیبت داریم. برای برگزاری بازی‌های جام جهانی حداقل باید ۵ شهر از امکانات کافی در همه زمینه‌ها برخوردار باشند. ما چنین شرایطی نداریم. فقط دو شهر در ایران از نظر امکانات میزبانی شرایط خوبی دارند. یکی تبریز است و دیگری اصفهان. شاید خیلی از شهر‌ها مثل مشهد هتل و فرودگاه خوبی داشته باشند، اما سالن شهید بهشتی این شهر اصلاً در حد و اندازه‌های بازی بین‌المللی نیست و چهار رختکن و جایگاه ویژه ندارد. 
ترابیان ادامه داد: فقط خواست فدراسیون فوتبال برای گرفتن میزبانی فوتسال جام جهانی کافی نیست و همه نهاد‌ها باید در این زمینه با فدراسیون فوتبال همکاری کنند که متأسفانه این همکاری وجود ندارد و از سویی عزمی در داخل کشور برای دریافت امتیاز میزبانی جام جهانی دیده نمی‌شود. خب در چنین شرایطی نباید انتظار داشته باشیم فیفا میزبانی را به ما بدهد. 
گفتنی است جام جهانی فوتسال در سال ۲۰۲۰ برگزار می‌شود و قرار است فیفا به زودی میزبان این تورنمنت را معرفی کند. فوتسال ایران به دلیل قرار داشتن در رده ششم جهان همیشه مورد توجه فیفا بوده و برخی این‌طور می‌گویند فیفا برای اینکه شرایط سخت‌افزاری ایران را تغییر دهد بی‌میل نیست نیم‌نگاهی به میزبانی ایران داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید