Iranian Agriculture News Agency

کارشناس هواشناسی کشاورزی توصیه کرد:

برداشت مرکبات در هفته پیش رو تسریع شود

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: به دلیل سرد شدن هوا در هفته‌جاری تسریع در برداشت مرکبات به باغداران توصیه می‌شود.

برداشت مرکبات در هفته پیش رو تسریع شود

پروین رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا، درباره توصیه هواشناسی کشاورزی گفت: تنظیم دمای گلخانه‌ها و اماکن نگه‌داری دام و طیور، مبارزه با علف‌های هرز در مزارع، خودداری هرگونه سم‌پاشی و محلول‌پاشی با توجه به کاهش دما به کشاورزان، باغداران و دامداران توصیه می‌شود.

وی افزود: به‌منظور کنترل آفات زمستان، بهتر است در کنار  شخم زمین، از یخ‌بندان زمستانه استفاده شود همچنین به دامداران توصیه می‌شود تا  از خوراندن علوفه‌ی یخ‌زده به دام‌ها خودداری کنند.

افزایش بارش در هفته پیش‌رو

رفیعی در خصوص پیش‌بینی وضعیت هوا بیان کرد: امروز در غالب مناطق کشور (به‌جز غربی سواحل دریای خزر که شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده خواهیم بود) جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: دوشنبه با ورود سامانه بارشی در سواحل دریای خزر مناطقی از شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و زاگرس مرکزی؛ افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه خلیج‌فارس و سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج خواهد بود

کارشناس هواشناسی ادامه داد: سه‌شنبه با تقویت سامانه بارشی در مناطق مذکور، بارش تشدید می‌شود و گستره‌ی آن در مناطقی از مرکز جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز، تهران، مرکزی و قم را نیز در بر خواهد گرفت.

رفیعی گفت: چهارشنبه گستره بارش این سامانه علاوه بر مناطق مذکور بر شرق و شمال شرقی و بخش‌هایی از جنوب کشور کشیده خواهد شد. همچنین پنجشنبه در مناطقی از شمال غرب و غرب بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت در مناطق سردسیر و کوهستانی در ارتفاعات بارش به‌صورت برف خواهد بود، به‌ویژه در ارتفاعات البرز بارش برف قابل‌ملاحظه است.

سردترین منطقه، هزارکانیان استان کردستان 

کارشناس هواشناسی درباره تحلیل وضعیت دما و بارش طی هفته گذشته، توضیح داد: بیشترین میزان بارش در هفته هفدهم متعلق به منطقه اشنویه استان آذربایجان غربی به میزان 85.1 میلی‌متر بوده، گرم‌ترین منطقه راسک استان سیستان و بلوچستان به میزان 29 درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه هزارکانیان استان کردستان به میزان منفی 6.8 درجه سلسیون بوده است. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید