Iranian Agriculture News Agency

کارشناس هواشناسی کشاورزی اعلام کرد:

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به پایداری سکون هوا در روزهای دوشنبه و سه شنبه شاهد افزایش غلظت آلاینده های جوی در شهر های صنعتی خواهیم بود.

 افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه

پروین رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در خصوص پیش‌بینی وضعیت هوا بیان کرد: یکشنبه در اغلب مناطق کشور جوی نسبتاً پایدار حاکم است.

وی ادامه داد: دوشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و بخش‌هایی از اردبیل بارش باران و رگبار همراه با کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی افزود: روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در نواحی شمال غرب، غرب، غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق سرد‌سیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: چهارشنبه با تشدید فعالیت سامانه بارشی غالب مناطق غربی کشور را در بر خواهد گرفت و پنجشنبه از شدت بارش در شمال غرب کشور کاسته شده در غرب، جنوب غرب، مرکز و جنوب ارتفاعات و دامنه‌های البرز سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور فعالیت خواهد داشت.

دوشنبه تا پنج‌شنبه دریای خزر مواج است

رفیعی گفت: همچنین پنجشنبه در نواحی شرق و جنوب شرق کشور افزایش سرعت باد و در برخی نواحی مستعد خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی کشاورزی در خصوص تحلیل وضعیت دما و بارش طی هفته گذشته کشور اعلام کرد: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا هفدهم آذرماه سال جاری 27.1 میلی‌متر بوده است و میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 30.8 میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری 12 درصد کمتر از سال گذشته است 

رفیعی افزود: همچنین میانگین بلندمدت کشور در بازه زمانی مذکور 44.6 میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری 39.2 درصد کمتر از بلندمدت است

وی ادامه داد: بیشترین میزان بارش در هفته یازدهم متعلق به منطقه چالدوران آذربایجان غربی به میزان 11.2 میلی‌متر بوده است. 

رفیعی گفت: گرم‌ترین منطقه میناب استان هرمزگان به میزان 31.7 درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه شهرکرد استان چهارمحال بختیاری به میزان منفی 7.3 درجه سلسیون بوده است.

برداشت زعفران در ساعات اولیه روز

کارشناس هواشناسی کشاورزی درباره توصیه‌های هواشناسی کشاورزی بیان کرد: با توجه به افت دما و طی روزهای آتی توصیه می‌شود تا دما و رطوبت گلخانه‌ها دامداری‌ها مرغداری‌ها تنظیم شود.

رفیعی ادامه داد: از دیگر توصیه‌های هواشناسی کشاورزی؛ عایق‌بندی کلبه‌ها و ادغام کولونی‌های ضعیف،  انجام هرس زمستانه در باغات، عدم انجام هرگونه محلول‌پاشی و سم‌پاشی، رعایت نکات ایمنی در زمان وقوع تگرگ رعدوبرق و صاعقه و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از سرمازدگی در مزارع و باغات و همین‌طور محافظت دام‌ها از سرما و در صورت امکان انتقال دام‌های جوان به فضاهای بسته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید