Iranian Agriculture News Agency

بیش از ۲۰۰ تن گل محمدی از اراضی ملایر برداشت می‌شود

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان ملایر از برداشت بیش از ۲۰۰ تن گل محمدی از اراضی ملایر در سال جاری خبر داد.

بیش از ۲۰۰ تن گل محمدی از اراضی ملایر برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان ، سید مهدی میرباقری اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی ملایر و تاکیدات جهاد کشاورزی با توجه به بحران آب کشت گیاهان کم‌آب‌بر طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در این زمینه کشت انواع گیاهان کم‌آب‌بر از جمله زعفران‌، گل محمدی، انواع گیاهان دارویی‌ پسته و بادام مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته و  میزان زیادی از اراضی ملایر زیر کشت انواع محصولات رفته که حال توسعه است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان ملایر تصریح کرد: در حال حاضر سطح زیر کشت گل محمدی در ملایر ۱۴۸ هکتار است که از این میزان ۱۰۵ هکتار بارور و ما بقی نابارور است که طی سال‌های آینده به باروری می‌رسد.

وی با بیان اینکه برداشت گل محمدی از اراضی ملایر از ۲۰ اردیبهشت‌ماه شروع شده و طی روزهای آینده به پایان می‌رسد گفت:  پیش‌بینی  می‌شود از اراضی ملایر امسال ۲۱۰ تن گل محمدی برداشت شود.

میرباقری با بیان  توسعه سطح سطح زیر کشت گل محمدی جزو برنامه‌های جهاد کشاورزی ملایر است گفت: تا سال آینده ۲۰ هکتار به اراضی سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان افزوده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر گل محمدی به صورت غنچه ،گل تر و گل خشک در بازارها و تولید گلاب با فرآوری در کارگاه‌های سنتی ملایر  و توسط مشاغل خانگی  تولید و در بازار فروش عرضه می‌شود.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ملایر کم بودن کارگاه فرآوری و اسانس‌گیری، نبود یک اتحادیه و یک شرکت تعاونی، افزایش هزینه‌های کارگری و نبود بازار عرضه گل محمدی در زمان برداشت را از جمله مشکلات  کشاورزان در این زمینه دانست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید