Iranian Agriculture News Agency

تولید 5 هزار تن کلزا در همدان

​معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۵ هزار تن تولیدات کلزا در استان همدان داشته باشیم، گفت: جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد متعهد شده که ۱۰ درصد از اراضی غلات را به کشت محصول کلزا تبدیل کند.

تولید 5 هزار تن کلزا در همدان

شهرام پرورش، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان در گفتگو با خبرنگار ایانا در همدان با بیان اینکه استان همدان در کشت دانه های روغنی قدمت بالایی دارد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال ۵ هزار تن تولیدات دانه های روغنی داشته باشیم.

وی با اشاره به بارش تکرگ در مناطق جنوبی استان همدان در سالجاری، گفت: امسال بارش تگرگ موجب خسارت‌های زیادی شد که اسدآباد هم متأثر از این قضیه بود.

پرورش بابیان اینکه ما به دنبال این هستیم در تناوب غلات به ویژه جو و گندم محصولاتی چون کلزا را کشت کنیم، افزود: امسال باید ۱۰ درصد از اراضی غلات را به سمت کشت کلزا ببریم.

وی با بیان اینکه کشت های دیگر دانه های روغنی مانند گلرنگ و آفتابگردان هم بیشتر در مناطق جنوبی کشت شده، گفت: توصیه می کنیم که کشاورزان به سمت تولید کشت‌های دانه های روغنی بروند، به خصوص محصول آفتابگردان که آب کمتری نیاز دارد و البته پاییز امسال نیز با تهیه و تدارک نهاده های مورد نیاز آن، کشت این محصول را برنامه ریزی کرده ایم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به برگزاری روز مزرعه و حضور کارشناسان در بین کشاورزان، گفت: کارشناسان از زمان کشت تا برداشت محصول در کنار کشاورزان هستند و آموزش و نظارت دقیقی بر این مسئله دارند.

وی با بیان اینکه بنا داریم که با حضور کارشناسان بر کل سطح زیر کشت محصول کلزا نظارت مستقیم داشته باشیم، افزود: با حضور این کارشناسان قطعا” کاهش ضایعات را به همراه خواهد داشت.

پرورش با اشاره به اینکه اسدآباد در تولید کلزا در رتبه چهارم و پنجم استان بود،افزود: امسال این شهرستان جایگاه اول را در استان دارد و جهاد کشاورزی شهرستان متعهد شده که ۱۰ درصد از اراضی غلات به کشت محصول کلزا تبدیل شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید