Iranian Agriculture News Agency

دستورالعمل خرید تضمینی گندم ابلاغ شد

خرید سالانه بیش از ۵۰ درصد گندم مازاد استان توسط تعاونی‌ها

​مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان با بیان اینکه دستورالعمل خرید تضمینی گندم ابلاغ شده و باید طبق آن گندم از کشاورزان خریداری شود گفت: با توجه به بارندگی های مطلوب سال زراعی جاری امید است تولید محصول گندم در استان رشد چشمگیری داشته باشد.

خرید سالانه بیش از ۵۰ درصد گندم مازاد استان توسط تعاونی‌ها

به گزارش خبرنگار ایانا در استان همدان، مجید مسلمی‌راد افزود: پیش بینی می شود امسال از ۴۱۰ هزار تن سطح زیر کشت گندم آبی و دیم در استان بیش از ۷۵۰ هزارتن گندم برداشت شود. 

وی ادامه داد: سال گذشته  بیش از ۴۰۰ هزارتن گندم مازاد کشاورزان با نرخ  تضمینی خریداری شد که از این میان 211 هزار و 750 تن گندم استان  توسط شرکت های تعاون روستایی جمع آوری شد.

مسلمی‌راد افزود: امسال نیز برنامه شبکه تعاون روستایی خرید گندم به میزان بیش از 50 درصد گندم مازاد کشاورزان استان است. 

مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: شبکه تعاونی های روستایی به دلیل پراکندگی مویرگی در سطح استان توانایی خرید تضمینی گندم را دارند و چون متعلق به خود کشاورزان هستند ، آنها تمایل به تحویل گندم مازاد خود به این شرکت ها دارند.

وی همچنین به انجام خرید های حمایتی محصولات کشاورزی از سوی دولت اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط بازار از جمله افزایش میزان تولید و عرضه یک محصول و افت شدید قیمت دولت به منظور حمایت از کشاورزان خرید های حمایتی را در دستور کار خود قرار می دهد سال گذشته محصول گوجه فرنگی با مازاد تولید مواجه شد که با ورود دولت و انجام خرید حمایتی در استان همدان نیز 516 تن محصول خریداری و به کارخانجات فرآوری این محصول تحویل داده شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید